Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als ik een bepaalde harde toon hoor met bijvoorbeeld het luisteren van muziek heb ik een hele rare gekraak in mijn linker oor wat is dit?

Ik word er egt gek van! Egt heel irietand als alle mensen om me heen luid praten heb ik hetzelfde. al verschillende hoortesten gedaan. En mijn gehoor is uitstekend! Maar hoe kom ik hier vanaf? Oren laten uitspuiten misschien?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche
872

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Laat je gehoor is onderzoeken door een KNO-arts.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb dat ook. Precies aan het linker oor. Nu weet ik dat ik een gehoorbeschadiging heb van jaren drumband en bandjes spelen. Het word minder als ik mijn oren eens goed schoonmaak.
Dus je kan proberen met een oorschoonmaakmiddel zoals bijv. earex je oren schoon te maken en te kijken of het beter word. Anders misschien toch naar de huisarts.
Je kan ook je gehoor controleren met een progje op de android marketplace. Als je een android smartphone hebt. Het heet "test your hearing". Met een goeie koptelefoon kan je dan het frequentiebereik van je oren testen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geluid is trilling.

Deze trilling brengt het trommelvlies ook weer in trilling.
Zoals ik je vraag lees is het mogelijk dat je gehoorvlies een beschadiging heeft opgelopen.

Wat ook mogelijk is, is dat er wat oorsmeer los in je gehoorgang zit die op zijn beurt ook meetrilt en dat rare gekraak kan veroorzaken.

Even naar de huisarts. Dan weet je het zeker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding