Kun je de ziekte van Pfeiffer twee keer krijgen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
39.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is nou een ziekte waar ik altijd naar verlangd heb. Helaas is het me nog nooit overkomen, maar als ik het alsnog mag inhalen en het kan ook 2 keer, dan teken ik er voor :))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kom op Grietje, niet zo overdrijven. Het gaat hier niet om een besmettelijke ziekte waaraan je dood kunt gaan. Het is een ziekte (ik wel het zelfs niet eens ziekte noemen) waarbij je je lamlendig voelt en oververmoeid. Het leek mij gewoon fijn om eens een paar maanden lekker uit te rusten. Dat bedoelde ik er mee. Ik wens niemand een ziekte toe en ook mijzelf niet. Oh ja, over die wijsheid........ maak je daar maar geen zorgen over :)))

Het beste antwoord

Alles op een rijtje.
De ziekte van pfeiffer is dus een infectieziekte veroorzaakt door het Epstein Barr virus. De meest voorkomende symptomen zijn keelpijn, koorts, opgezwollen lymfeklieren en vermoeidheid. De ziekte is besmettelijke via speekseldruppeltjes vanaf de incubatietijd en kan wel tot achttien maanden na de ziekteverschijnselen duren. Iedereen kan de ziekte krijgen maar als de ziekte eenmaal is doorlopen kan je het niet nog een keer krijgen. Als je ziek bent moet je naar behoefte rust nemen.

Toegevoegd na 20 uur:
wat is er mis met mijn antwoord ..je kan de ziekte GééN twee keer krijgen
ik heb er duidelijk een link bij gezet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

meestal is het zo dat als je het eenmaal hebt gehad je de juiste antistoffen in je lichaam hebt waardoor je het niet nog een keer kan krijgen,

maar er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen op de regel, het kan wel... maar het komt niet vaak voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat is mogelijk. In principe heeft iedereen die ouder is dan 30 jaar het epstein barr virus. De een wordt er ziek van, Pfeiffer, de ander niet. Als je eerder ziek bent geworden en het sluimert verder zonder dat je het merkt, is het goed mogelijk dat je het nog een keer krijgt maar dan heftiger. Ik ken zelfs iemand die er blijvend moe van is gebleven (en nog een aantal andere klachten)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou toen ik nog in groep 8 zat, was er een jongen die die ziekte al 2 keer had, maar toen kreeg hij het nog eens.