Kun je funlenzen in normale lenzenvloeistof (voor gewone lenzen) doen? Of moet je echt speciale lenzenvloeistof aanschaffen?

Funlenzen zijn lenzen met een kleurtje of patroontje. Deze worden geleverd in een doosje met vloeistof maar ze raden aan ze eerst 3 uur lang in lenzenvloeistof te laten weken. Kan dat gewoon in normale lenzenvloeistof die je normaal ook gebruikt?
Ik heb feloranje funlenzen gek

Toegevoegd na 55 seconden:
Ik heb feloranje funlenzen gekocht*
Voor feesten. Maar weet niet zo goed hoe ik er precies mee om moet gaan.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Optiek
2.6K

Antwoorden (4)

De kleurlenzen kun je gewoon in normale lenzenvloeistof weken.
Let wel goed op dat je ze zeer goed schoonmaakt om infecties te voorkomen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik neem aan dat je funlenzen maandlenzen zijn, met fun daglenzen heb je namelijk geen lenzenvloeistof nodig.
Je kan je funlenzen met normale lenzenvloeistof schoonmaken, let wel op dat wanneer je funlenzen Silicon Hydrogel lenzen zoals het merk "Clearly Colors Special Effects" zijn je speciale lenzenvloeistof voor Silicon Hydrogel lenzen nodig hebt.
Ik kan je SoloCare Aqua lenzenvloeistof aanraden.
Hier staat veel informatie over funlenzen http://www.lenzen-vergelijken.nl/party-lenzen.html
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja zeker kan dat.

LET OP dat je het niet in een lenzenvloeistof doet met waterstofperoxide deze ontrekt de kleur uit de lenzen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoi! Ik heb zelf blauwe kleurlenzen gehad die oplichtten in UV licht. Je kan ze gewoon prima onderhouden met ''normale'' lenzenvloeistof. Het is wel belangrijk dat, als je ze maar af en toe gebruikt, je regelmatig vloeistof bijvult zodat je lenzen niet uitdrogen.

En pas uitdoen als je je ouders al gedag hebt gezegd ;)