Waarom blijf ik last houden van hoofdpijn bij het opdoen van mijn nieuwe bril, nadat de glazen al eens zijn vervangen?

Ik heb onlangs een nieuwe bril gekocht omdat ik last kreeg van mijn lenzen, maar ieder keer als ik mijn bril opzet krijg ik al gauw last van vermoeide ogen en hoofdpijn.

Ik ben al teruggegaan naar de winkel en zij hebben er nieuwe glazen ingezet, maar ik blijf klachten houden, moet ik nu weer terug naar de winkel en vragen om wederom nieuwe glazen, of kan het misschien aan iets anders liggen.

Mijn ogen heb ik onlangs laten controleren bij de oogarts en daar was alles goed mee, zij het dat ik een beetjes last heb van droge ogen.

Verder wil ik vermelden dat ik wel al vele jaren last heb van spanningshoofdpijn en hierdoor ieder dag met hoofdpijn rondloop, maar deze word vele malen erger als ik de bril opzet.

Ik begin nu radeloos te worden en ik weet niet meer waar dit nu aan ligt.

Alvast hartelijk dank voor de reacties.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Optiek
1.3K

Het beste antwoord

Ik had het met mijn lenzen. Het kan zijn dat je moet wennen aan de hoek of hoe je het wilt noemen van de glazen moet wennen. Bij lenzen is er dan iets anders want ik moest nieuwe. Maar als je vrij bent en je draagt hem dan veel ben je er zo van af.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het enige wat mij te binnen schiet: de sterkte is niet (meer) goed, de sterkte van je bril is niet goed, wat voor hoofdpijn zorgt. Het kan dat je sterkte veranderd is, of dat de nieuwe glazen per ongeluk niet goed zijn!
Laat je sterkte opnieuw opmeten bij de opticien, kost hooguit 5 minuten!
Dit klinkt echt als verkeerde sterkte.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik krijg wel eens hoofdpijn van mijn bril omdat het zo op mijn neus drukt. Een bril met van die kleine plastic 'pootjes' op de neus (zoals een pilotenbril heeft) zit bij mij altijd beter.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan ook onwennigheid zijn, heb dat zelf ervaren.
Dan weer lenzen en dan weer bril, misschien moet je eens voor langere tijd je bril gaan dragen, ook de droge ogen kunnen veroorzaakt worden door de lenzen, en misschien je leeftijd, die weet ik niet, bij 50 + worden je ogen sowieso droger of bij werken met Air
succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik loop ook zelf al zolang ik me kan herinneren met chronisch hoofdpijn en draag sinds een jaar of 3 lenzen,voorheen bril.
Ik kreeg in het begin van de lenzen meer hoofdpijn.
Denk dat je moet wennen aan het anders kijken,de beelden komen toch heel anders"binnen"met een bril dan met lenzen.
En je bent al extra gevoelig voor hoofdpijn dus sneller hoofdpijn dan een ander met waarnemingen zoals licht en kijken.
Geef het een maand en dan nog last,naar een andere opticien voor een andere oogmeting.