waarom wordt ik misselijk van een bril?

Hallo, ik draag al lenzen vanaf mijn 12e (ben nu 20) en heb een bril aangeschaft om af en toe te wisselen als ik ziek ben of gewoon uit voorzorg bijvoorbeeld als mijn lens stuk gaat en ik ver van huis ben. Alleen wordt ik een soort van dronken als ik de bril op zet. Ik word misselijk, rare overgangen als ik mijn gezicht draai en een bolvormig zicht. Alsof ik door een 360 graden camera kijk. Voor ik lenzen had had ik een bril maar had daar nooit last van. Toen ik overging naar lenzen heb ik ook nooit problemen gehad. Maar nu word ik gewoon duizelig van de bril. Is dit wel normaal??

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Optiek
3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Laat me raden: je hebt (onder meer) een cilinderafwijking?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zou kunnen dat je een verkeerde sterkte of cylinder hebt. Mogelijk dat je oogmeting niet goed gegaan is omdat je je lenzen niet lang genoeg uit had daarvoor ? Werk voor een optometrist om te kijken wat het probleem is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik weet niet of ik een cilinder afwijking heb
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb je harde- of zachte lenzen ?
Een bril gebruiken naast harde (vormvaste) lenzen vergt speciale op meting van de optische sterkte, omdat een "normale" bril (als je geen harde lenzen zou dragen) niet voldoet als afwisseling bij deze lensdragers.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik gebruik zachte lenzeb
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Normaal , nee . Het kan zijn dat het gewenning is maar nee dit lijkt mij gewoon een foute bril ( glazen ) ga in overleg met je huis arts naar een oog arts en bespreek daar je probleem . Degene die jou de bril heeft aangemeten gaat mogelijk zich zelf indekken met een gewenning's verhaal en bla bla . Ps . ik word ook misselijk v bepaalde brillen vooral in Frankrijk :) grapje . Van af hier is het lastig jou een perfecte bril aan te meten . Ik ken mensen in m'n omgeving die ook lang last hebben gehad van een totaal foute bril . Pas na hulp van een slimme oog arts werd het opgelost . Succes

Het beste antwoord

Nee, dat is niet normaal. Er moet iets fout gegaan zijn bij het opmeten of uitvoeren van de sterkte van de glazen in jouw bril. Jouw ogen worden daar nu verkeerd door gecorrigeerd, en dat brengt jouw visuele systeem in de war. Je wordt als het ware wagenziek wanneer je die bril draagt. Dus je moet direct terug naar de opticien om het te laten herstellen.
Amadea
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er kunnen verschillende oorzaken hiervoor zijn.
Als je een hoge sterkte hebt kan het komen door de vervormingen die een brillenglas hebben. Maar kan ook zijn dat er in je bril welveen cilinder zit die niet on je lenzen zitten.
Gewoon even terug naar je opticien en hem dit voorleggen. Ze zullen dan waarschijnlijk je brillenglazen gaan aanpassen.