Voelt brandend maagzuur bij iedereen brandend aan?

Vannacht werd ik wakker van ontzettende maagkramp. Ik had het zweet op mijn voorhoofd en rug, en dacht dat ik ervan zou moeten spugen. Mijn vriend heeft wel eens last van brandend maagzuur en gaf me Rennie. Binnen een paar minuten was het minder en na de tweede Rennie was het over. Het moet dus wel mijn eerste maagzuur-aanval geweest zijn.
Maar het voelde als kramp, niet als brand of zuur.
Is dat bij meer mensen zo? Iemand wel eens wakker geworden van de pijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Nee het voelt niet bij iedereen als brand of zuur, meestal (zoals bij jou), gaat het vooral gepaard met hevige buikkramp en een soort schokkend gevoel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zoals je zelf al aangeeft is 'zuurbranden' vaak meer een gevoel van kramp dan van branderigheid. Ik heb er gelukkig weinig last van want je kunt er zeker wakker van worden. Ik heb zelf goede ervaringen met simpelweg een paar grote glazen water, als ik er last van heb. Verdunnen van dat zuur helpt heel goed.