Welke knieband ter ondersteuning bij ruptuur VKB?

Door de specialist is een ruptuur voorste kruisband vastgesteld.
Wat voor knieband kan ik het beste aanschaffen ter ondersteuning van mijn knie bij wandelen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Je kunt kniebanden bij de drogisterij, apotheek en sportzaak kopen, dat zijn elastische banden, waarvan je de goede maat moet kiezen, dit doe je door het opmeten van je knie, er zijn ook banden te koop die je met klittenband op de juiste maat stelt. Maar het beste is aan je specialist te vragen welke knieband je het beste kunt gaan gebruiken, jij bent immers een uniek mens, met unieke kniestand en unieke houding, je hebt een knieband nodig die bij jouw aandoening het beste werkt, daarvoor heb je hulp bij het maken van je keus nodig van je specialist of een goede fysiotherapeut. Goede ondersteuning is belangrijk, zeker bij het wandelen. Jammer dat je niet beter advies hebt gekregen, maak daarvoor een nieuwe afspraak of waag er een telefoontje aan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een elastische confectieknieband voor een ruptuur van de voorste kruisband heeft nagenoeg geen zin. Die dingen geven geen steun. De vraag is of een knieorthese wel aangewezen is in jouw geval. Ik weet niet hoe oud de blessure is, maar de beste knieband die er is, kan je zelf kweken door te trainen. Goede spieren geven een knie een goede stabiliteit. Ook na bandletsels. Bij ernstige bandblessures wordt soms een geavanceerde (en perperdure) orthese aanbevolen, die op maat wordt gemaakt.
Bovendien; door de knie te steunen met hulpmiddelen in plaats van met spieren (training) maakt de knie zwakker.