Genieten mensen die van sado masochistische seks houden, daarvan omdat ze in hun jeugd een trauma hebben meegemaakt ?

Toegevoegd na 19 minuten:
Ik bedoel met trauma eigenlijk of ze in hun jeugd mishandeld zijn geweest.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3K

Het beste antwoord

Laat ik dan de andere kant belichten...Veel mensen die trauma's als mishandeling in hun jeugd opgelopen hebben zijn juist wars van welke soort van vernedering of overheersing dan ook. Zodra er ook maar iets wordt ervaren van macht is het over en uit. Juist doordat men het goed kent is er een extra gevoelige antenne voor en zal men daar heftig op reageren. Dus nee, het is niet perse noodzakelijk dat er een verband bestaat

Toegevoegd na 13 minuten:
Marriet, ( en anderen natuurlijk) ik lees nu pas je reactie.

De reden dat veel meisjes/vrouwen dit soort fantasie nodig hebben na mishandeling/ misbruik in hun jeugd is dat er een soort 'toestemming' nodig is om te genieten van sex. Vaak is het zo dat je het aanvoelt alsof je lichaam je verraden heeft in het verleden. Dat betekent dat je het lichaam, of iig de seksuele kanten van het lichaam zult ontkennen ..iig als er intimiteit is. Als het lichaam toch reageerd dan is een fantasie die behelst dat er machteloosheid is, handig om het toch toe te staan.
Dit is niet slecht of raar..het is gewoon een mechanisme die ontwikkeld is uit noodzaak....
Het vervelende is dat er niet of nauwelijks over gesproken wordt, dus ieder voor zich denkt dat het raar is of weet men eenvoudig weg niet wat te doen ermee of wat ervan te denken.
Het is niet raar en je bent geen uitzondering. het is normaal en het dient een doel.

Soms wordt de keus gemaakt de fantasie in de werkelijkheid uit te werken, maar meestal niet. Het is ook geen wens van de de vrouwen met dit verleden, het is meer een middel om toch intimiteit te (kunnen) ervaren.

Mocht er een moment komen dat een vrouw toch eens wil
ervaren hoe dat in het echt zou zijn, dan is het zaak dat ze zichzelf erg goed kent en goed weet waar haar grenzen liggen en dit duidelijk kan aangeven. Voorwaarden dus die het nodig hebben dat ze nogal wat werk heeft verricht op het gebied van verwerking.

Er hoeft geen angst te zijn voor deze fantasieen op zich.. Die spelen zich af in je hoofd en verder nergens. Niemand hoeft het ook te weten.
Het is niet schadelijk dit soort fantasieen te hebben. Dat is belangrijk om te weten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik denk het niet maar ik snap wel waarom je dat kan denken. Ik denk dat mensen de kick,de spanning en in het geval van meesteres de macht opwindend vinden. Aparte hobby als je het mij vraagt:-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee. Die mensen zullen er óók zijn, maar het is geen algemeen gegeven.

Een andere theorie is dat vooral mensen die veel verantwoordelijkheid hebben in het dagelijks leven (en dan vooral op hun werk) graag een onderdanige rol op zich nemen bij BDSM. Ook daar geldt echter: het komt voor, maar het is geen algemeen gegeven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach anonieme minnaar, je doet me blozen met zo'n compliment!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ je van mij !
Dat kan!

Ik ken mensen die een trauma op heb gelopen in hun jeugd.
Zij zijn vooral veel gestraft wanneer zij iets niet goed deden en wanneer zij in het 'nu' fouten maken in hún beleving, hebben zij de behoefte om zich zelf te straffen via SM.
Ook zijn er gevallen waarin het kind erg onderdanig moest zijn aan een ouder en in het 'nu' nog steeds het (onbewuste) gevoel vanuit hun jeugd, 'macht' over hun laten hebben.

Het innerlijke kind is beschadigd en heeft (nog) niet de kans, het inzicht, gehad/gekregen om te kunnen helen.

Niet iedereen die 'geniet' van SM heeft een trauma opgelopen, maar ze zijn er zeer zeker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ Jeanette
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je wel GoldEnten!
Dat zou heel goed kunnen. Het heeft voornamelijk met macht te maken. Macht hebben over iemand anders. Of machteloos zijn aan de ander.
Met name rechters en advocaten...mensen met hoge functies, die in het dagelijks leven VEEL macht hebben over een ander cequ anderen...laat zich meestal vastbinden. Machteloos zijn... aan de ander..voor de verandering.
En iemand die geen macht heeft over iemand anders op zijn werk...heeft vaak thuis de macht over de vrouw en het gezin. Andersom dus ook heel vaak...als de man thuis niets te vertellen heeft...domineert hij op het werk anderen. En zo werkt dat met sex ook.
Sommige mensen willen er niets van weten. En sommige mensen juist wel. Onderdanig zijn...dan ben je masochistisch. En sadomasochistisch...dan ben je het allebei. Zowel meester als slaaf.
Bij de term SM...de afkorting ervan...denken mensen vaak aan iemand verrot slaan en dat soort dingen.
Maar iemand vastbinden en lief strelen en zacht zijn voor diegene...valt daar ook onder. De minst erge vorm.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat komt in de meeste gevallen voor ja, ik ben daar ook een voorbeeld van.. (helaas)

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik moet wel zeggen: in een mindere vorm! geen erge sm ofzo. maar heb soms wel van die rare waanideeën waar ik in het echt benauwd voor ben