Hebben tenen ook vingerafdrukken, teenafdrukken dus?

13 jaar geleden
4.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onze echt oude medemens heeft zelfs geen vingerafdrukken meer....de vingertoppen zijn te glad en zonder relief.
Dit merkte de 89-jarige vriendin van mijn vader, die een nieuw paspoort nodig had na een tasjesroof....
Gouden toekomst dus voor criminele activiteiten als je maar oud genoeg, en je scootmobiel goed genoeg opgevoerd is....
zondag
13 jaar geleden
LOL!

Het beste antwoord

In tegenstelling tot de hand heeft de voet in de loop van de evolutie zijn grijpfunctie verloren, hoewel de huidlijnen in de voet (net als in de hand, vingerafdrukken) ons daar nog aan doen herinneren. Hierdoor zou je inderdaad naast een vingerafdruk ook een 'teenafdruk' kunnen maken!
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Jazeker. Het is alleen niet gebruikelijk om die te herkennen, omdat bijna iedereen schoenen aanheeft. In praktische zin heb je er dus weinig aan.
13 jaar geleden
Dat denk ik wel, elk stukje huid heeft zijn eigen afdruk dus ook de tenen. Die hebben ook groeven en plooien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer het maar eens uit met inkt en papier, je eigen tenen en die van de buurman of een kennis, je zult raar opkijken als ze hetzelfde zouden zijn.