Vermindert Amoxiclav de werking van de pil?

Amoxiclav (amoxicilline/clavulaanzuur) voorgeschreven bij tandontsteking. Heeft dit antibioticum een wisselwerking met de pil?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (1)

Antibiotica verminderen de werking van de pil dus niet. Maar als de dokter u een antibioticakuur voorschrijft, voelt u zich waarschijnlijk niet fit. En dan is het belangrijk om als gebruiker van de anticonceptiepil goed op te blijven letten. Want als u moet braken of last hebt van diarree, is de pil minder betrouwbaar. Moet u braken binnen 3 uur na het slikken van de pil? Dan heeft uw lichaam de werkzame stoffen uit de pil nog niet opgenomen. U moet deze pil dan als ‘vergeten’ zien. In uw bijsluiter staat wat u moet doen. Heeft u last van diarree? Dan geldt hetzelfde: waarschijnlijk heeft uw lichaam de pil niet kunnen opnemen.
fremar