Ik ben chronisch neusverkouden. Wat kan ik daar nog meer aan doen?

Ik heb van de huisarts heb ik Avamys spray gekregen. Die gaat normalitair na 6 weken werken maar ik heb nu al 3 sprays gebruikt en ik merk er nog niets van. Het beste zou zijn als ik naar een specialist zou gaan maar vanwege zeer ernstige straatvrees is dit voor mij erg moeilijk. Daarom vraag ik hier of iemand nog tips heeft.
De in een soortgelijke vraag op GV genoemde middelen heb ik al eens geprobeerd.

4 jaar geleden
2.2K
Amadea
4 jaar geleden
Is je huis stofvrij en wordt het goed geventileerd? Werken aan de oorzaak is beter dan de gevolgen proberen te verhelpen!
Pieterke
4 jaar geleden
@Amadea: Bedankt voor je eactie. Mijn huis wordt elke dag goed geventileerd. Qua stof zou het soms misschien ietsje beter kunnen.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Pieterke, soms kun je er niks aan doen. De oorzaak zit dan niet in de omgeving, maar aan de anatomie van je neus. Mijn dochter heeft bijvoorbeeld een te smalle doorgang van de neus. Ze hebben zelfs de neusschelp verkleind, waardoor de doorgang groter werd. Alleen heeft ze daar na een jaar ook al geen profijt meer van.
Mensen die zelf geen last hebben van hun neus, hebben vaak makkelijk praten.
Succes (ook met de straatvrees).
Pieterke
4 jaar geleden
@Simonsdochter: Bedankt voor je reactie.
Pieter2011
4 jaar geleden
Ja, een herkenbaar probleem, die chronische neusverkoudheid. Ik heb er ook last van. Een allergietest (stof) leverde niets op en stoppen met roken hielp evenmin. Het afgelopen jaar regelmatig een homeopaat bezocht (de beste die ik kon vinden) en allerlei homeopathische medicijnen geprobeerd, maar ook dat hielp niks. Op mijn lijstje staat nog een Celon-behandeling waarbij je neusschelp verkleind wordt, maar als ik de reactie hierboven van Simonsdochter lees, hoef ik daar ook niet veel van te verwachten.
Pieterke
4 jaar geleden
@Pieter2011: Ook bedankt voor je reactie. Heb in het verleden ook een allergietest gehad, kwam ook niets uit. Mijn neusseptum is ook al eens recht gezet, heeft een paar jaar geholpen maar toen was het weer mis.

Antwoorden (2)

Gebruikte je al andere vrijverkrijgbare neusspray’s ? Want die neusspray’s met Xylometazoline veroorzaken bij langdurig gebruik juist een chronisch verstopte neus. Je slijmvliezen raken geïrriteerd er door. Je mag zo een spray niet langer als 14 dagen gebruiken.
Als dat het geval is, is de enige oplossing een lange periode géén enkele neusspray te gebruiken. Is vervelend en je hebt weken lang een dichte neus tot je slijmvliezen hersteld zijn maar zal wel het beste zijn.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Pieterke
4 jaar geleden
Bedankt voor je reactie. Nee, ik heb geen vrijverkrijgbare sprays gebruikt omdat ik uit het verleden weet dat die toch niet helpen.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Oke dan weet ik het niet. Sterkte ermee dan!
Natuurlijke middelen zijn vaak te prefereren boven chemische.
-(Meer) Knoflook eten
en als je hierbij ook chronisch een verstopte neus hebt, is er een oeroud middeltje dat wonderwel werkt.
-Gorgelen met zout water. Glas water, theelepel zout erin en paar keer per dag gorgelen.
-Doorgesneden ui naast je bed en de volgende nacht weer, het werkt mits bij herhaling toegepast.
-Stomen met kamille, het maakt je luchtwegen gelijk open.

Waarom zoveel tips? niet alles helpt bij iedereen, nu kun je uitproberen wat bij jou wel werkt
(Neusspray's zouden een desastreus effect op je neus hebben bij langer dan kort gebruik, zijn vaak erg agressief.)

Natuurlijk is roken een absolute no-go voor o.a. dit soort problemen.
Succes, hoop dat je er baat bij hebt.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Pieterke
4 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord.