Mijn buurvrouw is plotseling overleden,is het normaal dat ik naar nabestaande toe ga om ze te condoleren?

Mijn buurvrouw is plotseling overleden.
Nu hebben we wel een rouwkaart in de bus gehad,waarin staat dat de crematie in besloten kring is.
Nu wil ik wel graag de buren zelf condoleren,maar gezien de crematie in besloten kring is,twijfel ik enorm of ze het wel op prijs stellen dat ik even kom om ze sterkte te wensen.
Kan me voorstellen dat ze hier geen behoefte aan hebben.
Wie kan me advies geven?

Weet jij het antwoord?

/2500

Je zegt een rouwkaart in de bus te hebben gekregen. Dat lijkt mij een 'uitnodiging' dat jij in dit geval hoort bij de besloten kring. Als jij oprecht deze mensen sterkte wilt wensen dan moet je dat zeker doen. Je zult niet weggestuurd worden bij of tijdens de plechtigheid. Een persoon die net een dierbare verliest heeft steun nodig van mensen. Ongeacht dat de plechtigheid word gehouden in een besloten kring. Sterkte!

Ik lees in verschillende antwoorden dat je ze op straat aan kunt schieten, nou lijkt mij dat persoonlijk niet prettig om in het openbaar aangesproken te worden na het overlijden van een geliefde. Naar de crematie gaan hoort zeker niet, ik zou iig een kaartje in de bus doen met je oprechte medeleven en 1 of 2 dagen na de crematie kort even langs gaan. Niet ervoor want dat zijn vaak erg drukke dagen voor de familie. Sterkte met je beslissing want die moet je uiteindelijk zelf nemen.

Gewoon gaan . Je toont er zeker respect mee. Condoleren lijkt me heel vanzelfsprekend.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100