Kriebels op mijn hoofd, wat kan dit zijn?

Heb al een tijdje last van jeuk op mijn hoofd. Heb al meerdere keren laten checken of ik misschien hoofdluis heb, maar niks te vinden. Op mijn haargrens en achter mijn oren voel ik wel hier en daar een kriebelig bultje. Wat zou de oorzaak van mijn jeuk kunnen zijn? de gedachte aan luizen op mijn hoofd maakt me gek, waardoor mijn hoofd nog extra lijkt te kriebelen (psychisch denk ik, haha!)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oh ik heb ook zo een jeuk. echt om gek van te worden. ik denk zelf dat het komt door de verwarming. die staat overal te loeien met die kou.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedwant schijnt ook erg te jeuken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
He jakkie, bedwant.. dat klinkt niet veel beter dan luis!

Het beste antwoord

Je kunt ook een droge of juist vettige hoofdhuid hebben.
Of een reactie op je shampoo of andere haarproducten. Heb je onlangs iets veranderd?
Als je denkt dat je misschien overgevoelig/allergisch voor iets bent, zou je kunnen proberen eerst 1 product te gebruiken en te zien of het dan over gaat, zo niet, dan probeer je een andere shampoo. Heb je met alleen je shampoo nergens last van, kun je 1 voor 1 je andere dingen toevoegen (mits je die gebruikt natuurlijk, denk aan conditioner, gel, wax...). Ontstaat na toevoegen van iets na een tijdje weer jeuk, dan heb je de boosdoener gevonden.
Maar misschien dat domweg een tijdje een andere shampoo gebruiken het probleem ook oplost.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het kan ook nog zij dat je last hebt van psoriasis. Dat komt ook voor op je hoofd. Dit zijn huidschilfertjes en die kunnen ook jeuk veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt mischien een maad of larve onder je huid
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan komen door een te droge huid, of je shampoo die niet goed is voor je huid. Je kan proberen je shampoo te veranderen.