kan het zijn dat je nog 20 cm. groeit als je nog maar een paar x ongesteld bent geworden?

ik ben nog maar 1x ongesteld geworden en ben nu 1, 55 en wil nog wel een stuk groeien ik ben sinds dien al 3 cm gegroeid in een maand, kan ik nog 15 cm of 20 cm groeien?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Na de eerste menstruatie kun je nog 5 tot 10 centimeter groeien ;twintig zit er eigenlijk echt niet in. Maar.....als je om wat voor reden dan ook altijd klein geweest bent, is het ook niet uitgesloten dat je de tien centimeter zeker gaat halen. Ik zou echter inzetten op een lengte van om en nabij de 1.60 ; niks mis mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Na de menarche, zoals de eerste keer ongesteld worden officieel heet, groeien de meeste meisjes gemiddeld nog 6 centimeter.
Amadea
12 jaar geleden
Meisjes groeien tot 22 jaar. Jongens houden er mee op na hun 18.
Mijn vrouw groeide 2cm na het huwelijk (op 20 jaar).
Je kan nog wel een goed stukje groeien, maak je geen zorgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Waar komt die informatie dan vandaan? Tot je 22e blijven groeien, oei?!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerste hit in google.
studie van de VUB te Brussel.
http://www.vub.ac.be/groeicurven/gebruiksaanwijzing.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://staff.science.uva.nl/~heck/Research/groei/opdracht2.pdf
Zwanger worden heeft niets met de verdere ontwikkeling te maken.
Amadea
12 jaar geleden
Die Vlaamse groeicurve (die je als Nederlandse googelaar niét als eerste hit krijgt) gaat over 2-20 jarigen. Nergens de leeftijd 22 gezien. En bovendien kan je zien dat de lijn vrijwel horizontaal loopt vanaf 16 jaar (zie http://www.vub.ac.be/groeicurven/files/1-20050604-NP2-20F.pdf)
Niemand weet want lengte is erfelijk status maar jij bent 14 en jouw lengte kan als jouw moeder lengte of als jouw fader of als een van jouw familieleden lengte maar geen zorgen jij zou een lange meisje

Toegevoegd na 21 uur:
Geen zorgen want jij zou een lange meisje zijn want jij hebt nog acht jaren nodig om een volwassen vrouw zijn dus jij zou iets langer dan nu maar precise niemand weet want het is erfelijk staus.

Toegevoegd na 21 uur:
Geen zorgen want jij zou een lange meisje zijn want jij hebt nog acht jaren nodig om een volwassen vrouw zijn dus jij zou iets langer dan nu maar precise niemand weet want het is erfelijk status.