Hoe voorkom ik dat ik zweet op mijn gezicht?

Ik gebruik veel medicijnen ong 15 verschillende pillen per dag. Daardoor ben ik de afgelopen 2,5 jaar bijna 40 kg aangekomen. Daarmee krijg ik ook de gebruikelijke ongemakken waaronder dat ik dus zweet op mijn gezicht. Wie iemand de gouden oplossing om dit te voorkomen?

Ter info: toen ik mijn normale gewicht had, had ik dit probleem dus niet. Het ligt dus echt aan mijn gewicht vs warmte/hitte

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Met een anti zweet middel speciaal voor het gezicht is het te verhelpen. http://www.sweatguide.nl/
Maar of dit ook goed is, zweet is een heel natuurlijke reactie van je huid maar bij teveel kan het misschien wel lastig zijn.
Ik hoop dat het werkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Kun je met je aandoening/medicijnen veilig naar de sauna?

Ik heb gemerkt dat sinds ik (zelf ook overgewicht) vaak naar de sauna ga, mijn lijf veel beter kan omgaan met temperatuurverschillen. Als je eraan gewend bent om van kamertemperatuur naar 90 graden te gaan en vervolgens af te spoelen met water van 12 graden, schrikt je lichaam niet meer zo erg als het buiten 35 graden is. Mijn lijf geeft gewoon niet het signaal 'oververhit' omdat het met veel hogere temperaturen kan omgaan. En als bonus kan ik ook nog eens beter tegen lágere temperaturen.

Overigens werkt dit natuurlijk alleen als je vaak gaat, niet twee of drie keer per jaar. Ik ga zelf vaak naar de sauna bij het gemeentelijke zwembad (ook gerund door de gemeente, wij noemen het de 'sportfondsensauna'), je zou kunnen kijken of er zoiets bij je in de buurt is. Al te vaak naar zo'n grote resort-achtige sauna is namelijk een dure grap, en eigenlijk alleen leuk als je er een dagje van maakt. Naar de sportfondsensauna gaan we graag na werktijd, als we extra behoefte aan ontspanning hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad is er een anti-zweetmiddel voor het gezicht.
Let wel,dat zweten een natuurlijke reactie van het lichaam is. Dus als je gezicht niet meer kan zweten,ga je het op andere delen doen,die misschien minder prettig zijn.