Hoe kom ik van een tenniselleboog af?

Behalve de plek zoveel mogelijk rust geven, gebruik ik ook op aanraden van de dokter Voltarengel. Die helpt op zich wel, echter blijf ik pijn houden die niet werkelijk vermindert. Inmiddels heb ik nu ruim twee maanden last. Hebben jullie tips voor me die het genezingsproces ondersteunen cq kan versnellen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij de apotheek kan je ook een polsband halen daar zit een hard gedeelte in dat verminderd de pijn ik had er baat bij misschien jij ook!!
daarvoor had ik een cortisode spuit erin gehad die zijn wel pijnlijk maar het verlichte de pijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Allemaal reuze bedankt voor jullie deskundige adviezen! Hier heb ik veel aan. Nu hopen op een voorspoedig herstel.

Antwoorden (6)

Dit zegt/adviseert de fysiotherapeut:

1- Het verbeteren van de doorbloeding van de pees zodat er voldoende voedingsstoffen bij komen die nodig zijn voor het herstel.
2- Het weer op oud niveau laten functioneren van de onderarmspieren. Het terugkrijgen van de kracht en de coördinatie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zowel met een tennisarm alswel met een muisarm erg veel baat gehad bij de Osteopaat. Na een paar behandelingen was het helemaal over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoiets kan lang duren dus misschien heb je iets aan de oefeningen die in de onderstaande url worden beschreven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben thans al weer een tijdje genezen van mijn tennisarm.

Ik heb steeds aan een soort zelfmassage gedaan en aldus de doorbloeding optimaal gehouden.

Ik deed dat door met mijn duim heel de pijnomgeving krachtig te masseren.

Aanvankelijk was dat zeer pijnlijk..later goed te doen.

Op den duur verdwijnt de pijn van een tennisarm altijd wel vanzelf..maar dat kan soms heel lang duren.

Vandaar dat ik met die massages ben begonnen. Al met al heeft het bij mij maar een maand of vijf zes geduurd.

Succes hoor!

Gr. Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met de juiste medicatie: Arthrotec, 2x daags 50 mg.
Ik heb 2 tennisarmen, rara hoe kan dat, maar met deze medicijnen gaat het de goede kant op. Het is een ontstekingsremmer met pijnstiller. Je kunt ze ook krijgen met een maagbeschermer. Die heb ik erbij omdat ik te weinig bloedstollingsfactor heb. En rustig aan doen.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niets aan doen gaat vanzelf over na ongeveer 2 jaar.
Ook ik heb aan beide armen een tennisarm gehad de één werd behandeld en de andere niet.Het duurde bij beide even lang voor het over was.Tenminste over schijnt het nooit te gaan maar het was dragelijk.Alleen als ik het overbelast dan vlamt de pijn weer op.