Ik heb pijn in mijn kuiten na het dragen van steunzolen. Is dit normaal en moet ik in dat geval even rusten na het sporten?

Sinds ik steunzolen heb tegen platvoeten heb ik last in mijn kuiten bij rennen en andere dergelijke activiteiten. Ik heb ze nu al bijna een maandje denk ik en heb nog steeds last van mijn kuiten, als ik de zolen draag en wanneer ik ze niet draag. Is het handig om dit te laten checken als het langer doorgaat en/of is het handig om even te rusten van sport (zo'n 4 uur per week)?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
3.6K

Antwoorden (1)

Het is logisch dat je voeten en kuiten anders aanvoelen door de nieuwe steunzolen. Beter is om nog eens te informeren bij de verkoper , degene die de steunzolen aangemeten heeft , hoe het beste te werk te gaan met het inlopen. Wellicht doe je iets verkeerd.

Het is uiteraard de steun die je van de steunzolen krijgt die belangrijk is, maar ook het moment waarop je voeten voetzolen en kuiten rust gunt.
Even informeren dus @Sieg.