Ibuprofen is in mijn beleving beter bij een botbreuk. Niet gebruiken als je ook aan bloedverdunners zit!

Toegevoegd na 37 seconden:
En dan 400 mg per pil. werkt zo'n 8 uur lang!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is er geen Albert Heijn bij jullie in de buurt, die is op zondag open, en verkoopt bij mijn weten Ibuprofen, en anders wel gewone aspirine, dat heeft ook een ontstekingsremmende werking.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+

Andere antwoorden (2)

Ja, want de werkzame stof in panadol is paracetamol, en dat is inderdaad een pijnstiller. Je kan echter net zo goed een ander merk paracetamol gebruiken, zoals bv. het huismerk van het kruidvat (enkel voor Nederland, in België mag paracetamol enkel door de apotheker verkocht worden).

Toegevoegd na 2 minuten:
P.s.: voordeel van Ibuprofen t.o.v. paracetamol is dat ibuprofen zowel pijnstillend als ontstekingsremmend is, paracetamol is enkel een pijnstiller.

Toegevoegd na 7 minuten:
En als geen van beiden helpt kan je nog proberen met paracetamol codeine (500/30 mg), enkel te verkrijgen op doktersvoorschrift.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er valt wel meer over te vertellen maar als antwoord is dit ruim voldoende. PCM is helemaal niet zo'n slechte pijnstiller, hoewel de risico's, vooral belangrijk bij chronisch gebruik, vaak wel onderschat worden. +1
Panadol is op zich een hele goede pijnstiller,met als werkzame stof Paracetamol.Die mag je maximaal elke 6 uur twee tabletten gebruiken.
Ook als je straks toch begint met de Ibuprofen,bij heftige pijn zeker in het begin mag je de beide medicijnen samen gebruiken.Het versterkt elkaars werking en dat is zeker in het begin erg prettig.
In het weekend zijn er ook altijd apotheken die dienst hebben hoor,moet je even je eigen apotheek bellen en het bandje goed afluisteren.
Beterschap.