Wat moet je doen als je haar ongelofelijk stinkt?

Mijn haar stinkt echt ontzettend. Ik had afgelopen Woensdag een feestje en toen heb ik heel veel krullen en haarlak in mijn haar gehad. Gister heb ik mijn haar niet gewassen om mijn krullen te houden. Net toen ik in de douche ging, stonk het ineens heel erg. En het bleek dus mijn haar te zijn. Maar ik heb het al 3x gewassen, bijna mijn hele zwitsal voorraad erop gegooid en mijn deodorant flesje leeggespoten ! Maar het stinkt nog steeds vreselijk. Wat stinkt er zo en wat kan ik er aan doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
15.6K

Het beste antwoord

Ik denk dat je iets ruikt wat er niet echt is. Je neus heeft prikkels gekregen van een vieze geur. Je hebt daar afkeer tegen ontwikkeld en nu ruik je het de hele tijd.

Laat je haar opdrogen en ga lekker buiten in de wind lopen. De geur zal vanzelf verdwijnen. Geen deo op je haar spuiten!!!

p.s. Ruiken anderen het ook of alleen jijzelf?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

nooit geen deo op je haar spuiten dat is er niet voor gemaakt
als je haar nat is heeft t altijd een rare geur en zwitsal is een goede shampoo en te veel is ook niet goed(niet een nodig)als je echt vind dat je haar stinkt kun je er wat rozenwater insmeren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je haar wassen,
Naar wat ruikt het? Het kan ook gewoon de geur van de haarlak zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De combinatie :rooklucht deo zwitsal en al dat andere wat je erin hebt gespoten zal waarschijnlijk de oorzaak zijn van het stinken.
En wat je eraan kunt doen is het nog gewoon even een keertje met koud /lauw water uitspoelen en niet even 5 minuutjes nee gewoon een kwartier. Laat het lekker weken.En eventueel wat citroensap erbij.
En laat het daarna gewoon opdrogen in de zon ( niet met de fohn aan de slag dus)
Normaal gesproken zou ik je daarna febreze hebben geadviseerd. Dat is een neutraliserende lucht verfrisser die niet alleen door een lekkere milde pafumlucht geurtjes camoufleert maar ook de nare luchtjes neutraliseerd. Maar ik weet niet of dat wel geschikt is om in je haar te spuiten.
Dus dat laat ik even achterwege. In ieder geval kom je een heel eind met alleen goed spoelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat er zo stinkt is natuurlijk vooral al die rotzooi door elkaar. Vermoedelijk hebben je haarlak en je shampoo al verschillende parfums gehad, en nu je met deo enzo aan het klooien gaat wordt het mengsel alleen maar erger en sterker. Haar hoort naar haar te ruiken, niks meer en niks minder.

Het beste is dus nog een keer wassen met een neutrale shampoo, liefst parfumvrij (hoewel alleen shampoo-geur in je haar vrijwel niemand zal storen en ook niet heel penetrant is), goed nadenken of je haarlak wel een heel erg prettig iets vind (want geurloze haarlak is er bij mijn weten niet), en voorál niet met deo in de weer gaan.

Sinds er overigens bijna nergens meer gerookt mag worden stinkt het op feestjes na een uur of wat uitbúndig naar allerlei andere menselijke en kunstmatige bijprodukten ; dikke kans dat die lucht ook in je haar is gaan zitten. Geen nood ; je wast het er vanzelf uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mocht je toch een geurproduct in je haar willen gebruiken probeer dan eens een haarlotion. Deze zijn speciaal voor je haren, in verschillende merken