hoe kun je het geluid van eten en ademen negeren?

ik irriteer me vreselijk door het adem-geluid en vooral eetgeluiden van andere maar ook van mezelf. hoe kan ik mezelf afleren hier op te letten?
misschien een rare vraag, maar het irriteert me echt mateloos.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ga er eens heel bewust voor zitten en ellke keer als je je irriteren gaat ga je op je ademhaling letten. Dat klinkt een beetje tegenstrijdig, maar als je je ergens aan ergert dan ga je sneller ademen. Dus probeer heel rustig en bewust diep in en uit te blijven ademen. Daarbij moet je proberen (en dit is echt niet in een week klaar) om de gedachte van irritatie te vervangen door een andere positieve gedachte en je gevoel los te laten. Het klinkt misschien heel cliché maar ik irriteerde me tot een jaar gelden ook aan van alles en nogwat, (ook aan eet geluiden) dus ik begrijp wat je bedoelt. Maar echt het werkt. Het is namelijk zo zonde om je energie te steken in iets wat niet verdwijnt en nooit zal verdwijnen. Dan kun je beter gaan mijmeren over de leuke dingen die je nog wilt doen. Het vergt wat training, maar op een dag zul je merken dat je je eten op hebt en er geen seconde bij hebt stil gestaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zorgen voor achtergrond geluid, dan kun je je daarop focussen. Vraag bijvoorbeeld of de radio aan mag tijdens het eten.

Toegevoegd na 39 seconden:
Of probeer geconcentreerd met iets bezig te zijn. Als je met iets bezig bent, is het makkelijk om dergelijke geluiden te negeren.
12 jaar geleden
door het te overstemmen met andere geluiden en indrukken waarschijnlijk

(zie je andere vraag hierover)