Hoe kan ik gewoon door slapen en niet wakker worden in de nacht?

In de laatste weken word in een heel week twee of drie keer wakker in de nacht. Dit komt meestal door als ik iets angstig heb bekeken. Hoe dan ook, hoe kan ik doorslapen wanneer ik wakker word? Zijn daar voor methodes?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Iedereen wordt meerdere keren per nacht wakker, maar de meeste mensen herinneren zich dat de volgende morgen niet, of deze momenten duren maar heel kort. Dat je wakker wordt terwijl je wil slapen is dus niet zo bijzonder. Je zou kunnen (proberen te) vermijden dat je angstige dingen ziet. De vraag is of dat mogelijk is. Als het gaat om films of documentaires dan kan je die wel negeren, maar de meeste mensen willen natuurlijk wel het nieuws zien. Daar kunnen ook angstige dingen in voorkomen. Belangrijk is te ontspannen. Dat kan in de tijd vóór het slapen gaan, maar is natuurlijk ook belangrijk bij het inslapen en bij het slapen zelf. Welke manier van ontspannen voor jou het beste is, zal je zelf moeten nagaan. Er zijn allerlei manieren om te ontspannen. Verder zijn voor een goede nachtrust nodig: een koele kamer, stilte, prettig zittende kleding (of geen kleding), een prettige slaapplaats met voldoende warme dekens of een dekbed, enzovoort. Zorg ervoor dat al deze zaken in orde zijn.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100