Bij wat voor klacht ook, als het erg pijnlijk is RUST, je lijf geeft aan wat je moet doen. Pijn is een symptoom, daar kun je beter naar luisteren. Tijdens ontspanning vergroot het zelfgenezend vermogen van het lichaam. Luister niet naar de fysio als hij zegt dat je MOET BEWEGEN. Tuurlijk doe je dat weer als het gaat en dan tot de pijn. Sterkte!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hallo,

Denk niet dat het verstandig is om bij zoiets als een nekhernia uit te gaan van berichten op internet. Ga voor de zekerheid naar je huisarts en vraag het daar na. Internet is niet altijd een betrouwbare bron.

Wat ik wel weet is dat je na een operatie aan een nekhernia een aantal weken heel voorzichtig moet doen. Rust is dan het belangrijkste, wanneer je na de operatie zou vallen is de kans groot dat er permanente schade ontstaat. Maar neem niet alles aan van internet, bij dit soort situaties altijd een arts raadplegen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat hiervoor werd aangegeven (niet naar de Fysio luisteren) is natuurlijk een absurd advies.
De ene nek hernia is de andere niet. Dit is iets waar een Fysio/ manueel therapeut goed van op de hoogte is en je hierbij uitstekend kan helpen. Beterschap