Ineens ontzettend last van steken in/op mijn borst/longen ?? wat is dit?

Hallo,

Vanmiddag lig ik een beetje in de zon en begon het een beetje te steken in mijn borst, dacht eerst keelpijn maar dat was het eigenlijk ook niet.
Nu een paar uur later, heb ik bij het diep inademen hele erge steken en als ik nu zo gewoon zit steekt het ook. Als ik ga bukken of door de hurken ga wordt het vele malen erger. En net ff trap op en af geweest en steekt ook gigantisch. Ik ging net al op de bank liggen maar dat helpt ook niet mee, staand of zittend heb ik er minder last van.

Heeft iemand dit ook ooit eens gehad? En iemand enig idee wat het is?

Gr

Toegevoegd na 40 minuten:
Ik moet er trouwens even bijzeggen, dat ik gisteren wel onder een airco gezetenn heb op het werk. Als het te warm werd lieten we hem flink blazen, daarna zetten we hem uit om hem vervolgens weer aan te zetten als het te warm werd.

Het is een oude airco, binnenkort wordt ie schoongemaakt omdat we net weer plaats genomen hebben in deze ruimte.

Maar wat veroorzaakt deze last in de longen? iemand die hier ervaring mee heeft?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.4K

Antwoorden (1)

Het is erg aan te raden om even langs de dokter te gaan dit kunnen erggen dingen zijn maar ook minder erge

Een probleem met de slokdarm/ maag. Heeft u het vermoeden dat dit de oorzaak is zult u mogelijk last hebben van brandend maagzuur en slikproblemen.
Een gekneusde borstspier. Deze spier bevindt zich dan tussen de ribben.
Het kan simpelweg spierpijn zijn, heeft u extra inspanning verricht op de sportschool?
Een ernstigere oorzaak is een hartinfarct.
De pijn kan eveneens komen door stress, bent u zeer gespannen geweest? Dan kunt u daar een zeer beklemmend gevoel op de borst van krijgen.
Borstvlieskanker, dit komt overigens zeer zelden voor.
Syndroom van Tietze.

Voor meer informatie raadpleeg deze site http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/64014-pijnlijke-steken-in-de-borst.html