Is het mogelijk hooikoortsklachten te hebben en alleen moe en lusteloos te zijn, en hoofdpijn te hebben? Dus zonder de niesbuien enzo?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Nee dat denk ik niet, je kunt wel alleen een huidreactie krijgen maar niet de klachten die jij beschrijft.
Misschien heb je de ziekte van pfeifer of een tekenbeet opgelopen.

Toegevoegd na 7 minuten:
een ondersteuning bieden bij de diagnose.

Verder zijn er per persoon verschillen wat betreft de symptomen, de ernst, de volgorde, etc. De ziekte van Lyme verloopt dus niet bij iedereen op dezelfde wijze.

0. Tekenbeet?
1. Uitslag of andere huidafwijkingen ter plaatse van de tekenbeet (zoals een EM)
2. Huiduitslag op andere plaatsen
3. Haaruitval
4. Onverklaarbare temperatuur-verhoging, koorts
5. Onverklaarbare koude rillingen
6. Onverklaarbare transpiratie, nachtelijke zweetaanvallen
7. Ernstige vermoeidheid (vgl CVS)
8. Frequente infecties (o.a. sinusitis, luchtweginfecties)
9. Klierzwelling (hals, oksels, liezen)
10. Pijnlijke keel
11. Kortademigheid, hoesten
12. Toegenomen intolerantie voor alcohol, kater
13. Maagklachten, buikpijn
14. Verlies van eetlust
15. Veranderde stoelgang (obstipatie, diarree)
16. Onverklaarbare gewichtsverandering > 3 kg
17. Hartkloppingen , overslaan van het hart
18. Pijn in de borstkas, ribben
19. Pijn en/ of zwelling in gewrichten
20. Pijn in (aanhechting van) spieren en pezen (vgl fibromyalgie)
21. Stijfheid in de nek, kraken van de nek
22. Stijfheid van gewrichten en/of rug
23. Hoofdpijn
24. Tintelingen, dove plekken, plaatselijk branderige of stekende pijn
25. Spiertrekkingen in het gezicht of elders
26. Spierkrampen, restless legs
27. Onverklaarbaar trillen of schokken
28. Halfzijdige gezichtsverlamming (Bell’se parese)
29. Zwelling rond de ogen
30. Dubbelzien, tunnelzien, moeite met scherp zien
31. Overgevoeligheid voor licht
32. Pijn of jeuk in oren
33. Oorsuizen, zoemen of fluiten
34. Overgevoeligheid voor geluiden
35. Duizeligheid, evenwichtstoornis, toegenomen reisziekte
36. Licht in het hoofd, problemen met staan/ lopen
37. Stemmingswisselingen, prikkelbaarheid, woede-uitbarstingen
38. Somberheid en/of angstigheid, piekeren
39. Problemen met slapen (te weinig, te veel), vermoeid wakker
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, de kans is groter dat het wat anders is.

Laat je niet gek maken op internet, ga naar de huisarts en zorg dat je het zeker gaat weten wat er aan de hand is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee waarschijnlijk is er iets anders. Vraag eens aan de huisarts om een bloedonderzoek, misschien wordt er dan iets duidelijk.
Het kan ook zijn dat je teveel suiker gebruikt. Probeer eens 2 weken je suikergebruik op een heel laag pitje te zetten..