kan ik gemalen koffie , nog in gesloten verpakking met datum 5-6-2011, dus meer dan een jaar oud, nog drinken en/of kun je er ziek van worden?

houdbaarheidsdatum koffie

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.1K

Het beste antwoord

Er moet een onderscheid worden gemaakt tussen THT (tenminste houdbaar tot) en TGT (te gebruiken tot). Bij de eerste categorie is overschrijding van de datum in principe geen probleem, bij de tweede wel.
Volgens dit overzicht is koffie nog een jaar of langer na de (THT-)datum te gebruiken:
http://www.voedselbankennederland.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=134&Itemid=126
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Graag gedaan. Hoop dat de koffie nog goed smaakt ;-)

Andere antwoorden (1)

Nee, je wordt er niet ziek van maar de kans dat de smaak iets minder is, die kans is wel aanwezig.