Die naalden worden niet gesteriliseerd, dat zijn ze al. Ze worden zo verpakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de euthanasie mislukt, dat dan de persoon niet overlijdt aan een infectie waar men dan weer niets aan kan doen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Los van het feit dat ik vermoed dat dit een variant is op het steriliseren van de naald voor een dodelijke injectie, is het punt natuurlijk dat naalden eigenlijk alleen maar gesteriliseerd verkocht en geleverd worden - althans aan de groep van wie het de bedoeling is om ze te gebruiken.

Dat er in bepaalde circuits ook ongesteriliseerde, gebruikte naalden rondgaan, is nadrukkelijk niet de opzet van het product. Speciaal voor euthanasie (dat bij mensen overigens nooit met een spuitje gebeurt, da's meer voor bij de dierenarts) een naald niet-steriel maken zou wel heel grote onzin zijn.

Bovendien is het niet alleen degene die geprikt moet worden die moet worden beschermd, maar ook degene die prikt. Als die de een na de ander zou euthanaseren met dezelfde naald, zou die op een gegeven moment veel te veel risico's lopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet-gesteriliseerde naalden zijn duurder en tegenwoordig moet je op de kleintjes letten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat een aparte productielijn voor vuile naalden misschien wat kostbaar is, al zullen verschillende groeperingen in de grootstedelijke samenleving enorme belangstelling hebben voor goedkopere naalden...
Bronnen: