Welk middel werkt echt goed bij PMS klachten?

Met name klachten zoals algehele malaise, pijn in de rug en oververmoeidheid.

Ik wil niet aan de hormomen!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (9)

Aleve Feminax?

Niet uit eigen ervaring hoor, maar was op de reclame. Wie weet helpt het wel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hoor wel eens goede verhalen over vitamine B6. Ga ik binnenkort eens uitproberen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar toch oppassen met b6 het kan veel schade geven aan de zenuwen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou ook eens bloed kunnen laten prikken om te kijken of je daadwerkelijk een vit b6 tekort hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
B6 en Magnesium zijn tesamen in één pilletje verkrijgbaar van het merk Solgar, mijn autipuber gebruikt ze tegen de ontplofbuien en dat werkt al jarenlang goed.
Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar...
Ik had er altijd heel erg last van. Compleet met een slecht humeur, pijn, moe, noem maar op.
Op een bepaald moment maakte een huisgenoot de fout aan m'n kop te zeuren op het verkeerde tijdstip van de maand. En die kreeg de wind van voren... Ik wist wel dat hij het ook niet kon helpen dus ik ben weggelopen, krijsend als een furie. Daarna ben ik in bed gedoken en liet iedereen me angstvallig met rust.
Gek genoeg heb ik daarna werkelijk jaren geen last meer gehad.
Inmiddels heb ik weer wel last, ben aan de pil gegaan en dat helpt wel, maar ik zou er wegens andere redenen mee moeten stoppen.
Ik loer nog op een slachtoffer voor de volgende PMS-aanval (in beide betekenissen van het woord ;-)), misschien helpt het weer een aantal jaar.

Misschien moeten we gezellig tegen elkaar gaan staan kijven :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat had/heb ik dus ook, hele lijf voelt aan alsof ik in de versnipperaar klem heb gezeten en daarna met beton ben overgoten. Geen druk op je buik kunnen hebben van je kleding, douche of kruik, niet languit kunnen liggen, klappertanden terwijl je het niet koud hebt, zweten terwijl je het niet warm hebt, je voelen alsof je tegen een berg op doro stroop heen moet zwemmen.
Maar dat humeur speelde bij mij altijd mee - tránen om domme reclames zelfs, snotteren bij elk liedje, maar dus ook wilde woeste woedeaanvallen - en die een keer uitleven hielp dus.
het volgende rijtje helpt in elk geval een beetje:

Voldoende beweging in de buitenlucht.
Ontspanning door yoga etc.
Voldoende nachtrust.
Vermijd stress.
Gezonde voeding veel groente en fruit, geen koffie, alcohol en suikers.

Vooral suikerhoudende producten kunnen de klachten verergeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hm, mij doet het bepaald géén goed dat ik al maanden mijn koffie-inname beperk, en als er óóit een moment is dat ik zin heb in alcohol, dat is het wel als ik last heb van PMS! Die stress was deze maand overigens absoluut onvermijdbaar, en voldoende nachtrust heeft er een flink deel van de maand niet ingezeten. Ik moet zeggen dat ik dat nu ook wel erg voel. Rugpijn? Mijn hele lijf doet inmiddels pijn!
Ik heb zelf lange tijd Femex gebruikt en dat hielp ontzettend goed. Ik liep krom van de klachten en met dit middel was het over! Weet overigens niet of het vrij of op recept verkrijgbaar is.

Voor de oververmoeidheid gebruik ik Floradix. Een natuurlijk kruidenelixer wat in mijn beleving ook wonderen doet! Wordt vaak ook voorgeschreven aan zwangere vrouwen maar het is te gebruiken voor het hele gezin.
Het is een natuurlijk middel; baat het niet dan schaadt het niet. Verkrijgbaar bij de drogist. Zie link.

Toegevoegd na 11 minuten:
Femex; http://www.consumed.nl/medicijnen/5593/Femex
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie dat dat Floradix gewoon een ijzerpreparaat is? Femex is trouwens alleen op recept verkrijgbaar, de werkzame stof is naproxen. Helaas voor mij sowieso afgeraden tijdens de zwangerschap, maar misschien heeft Loenie er wel wat aan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hihi, tegelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jammer, kan helaas niet putten uit andere eigen ervaringen....succes met evt hier aangeboden alternatieven!
sepia officinal het is een homeopatisch middel ..
je zou het eens kunnen proberen
let wel dat veel klachten ook veroorzaakt kunnen worden door voedsel..
het schijnt wel zo te zijn dat het eten van chocolade enigzins ook klachten verminderen

Toegevoegd na 18 minuten:
als je B6 tekort hebt kan je beter je voeding aanpassen dan het B6 preparaat nemen
het kan gevaarlijk zijn..

Vitamine B6 komt in zowel dierlijke als plantaardige voedingsmiddelen voor. Vitamine B6 uit dierlijke voedingsmiddelen wordt beter opgenomen in het lichaam. Aardappelen leveren in Nederland de grootste bijdrage aan de vitamine B6-voorziening. Aardappelvervangers zoals rijst en macaroni, bevatten veel minder vitamine B6. Andere belangrijke bronnen zijn: vlees, vleeswaren en gevogelte, volkoren- en bruinbrood, volkoren graanproducten, melkproducten, groente en fruit.

een teveel aan vitamine B6 is schadelijk...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is het echt PMS of is het maar één dag? Zelf had ik altijd enorme krampen en zelfs zo erg dat de leraar op school me oppakte, iemand in de klas aanwees die de klas in de gaten moest houden en me meteen naar huis bracht. Ik was de enigste toen in de klas die 'het' al had. Ik was net 11 en dat was in de tijd dat je het pas kreeg op je 14de.
Ik weet niet of mijn vroegrijpheid daar de oorzaak van was, maar ik heb het altijd gehad en gehouden tot ik mijn zoon kreeg. Ik heb zoveel geprobeerd totdat ik Ibuprofen probeerde en dat hielp. Een warme waterzak op mijn buik,
een ibuprofen en dan sliep ik. Als ik dan wakker werd, was het weg. Maar ja, dit was dus dysmenorroe. Als het echt PMS is, dus de dagen voor je menstruatie, dan helpen vaak alleen homeopathische middelen. Kijk eens op mijn bron!
amc
13 jaar geleden
Prognos, dat is een computergestuurd systeem, het wordt vnl. gebruikt om chronische klachten op te sporen.

sepia heb ik ook ooit gebruikt, dat werkt goed als je de juiste verdunning hebt, dus alleen op recept.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De tijd! Maar daarna krijg je last van dat andere PMs en als ik mijn dame zo hoor, (inmiddels al 70 en nog steeds last ) is ook dat geen pretje.
Stokke stoel heeft ook niets ten goede gekeerd?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik telde rugpijn en PMS bij elkaar op en kwam uit op Stokke. Begrijpelijk toch?
Maar L.L duidt het mij niet euvel.