Waarom ben ik vaak zo moe en heb ik hier zo veel last van?

Ik ben een meisje van 17 jaar, bijna 18. Ik zit in de 6e klas van vwo. Mijn probleem is dat ik vaak ontzettend moe ben. Ik probeer altijd rond de acht uur te slapen, maar dit is best lastig omdat ik altijd rond 7 uur op moet staan. Meestal lukt het me rond de zeven en een half uur te slapen, maar ik ben eigenlijk altijd heel moe. Mijn vriendinnen slapen ongeveer net zo veel als ik, of vaak zelfs minder, maar zijn overdag veel energieker en fitter. Ik zit eigenlijk de hele dag met mijn hoofd in mijn handen en een bonzend hoofd, en als ik thuis kom duik ik gauw mijn bed in met een kop thee. Ik val dan niet in slaap, maar heb ook echt geen puf om bijvoorbeeld huiswerk te maken. Wat is er met mij aan de hand? Waarom heb ik hier veel meer last van dan andere kinderen uit mijn klas?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.3K
Erna55
6 jaar geleden
Maak een afspraak met je huisarts. Deze kan onderzoeken of er lichamelijk iets mis is en je zonodig een behandeling voorschrijven.
Cryofiel
6 jaar geleden
Inderdaad, allereerst langs de huisarts.
Erna55
6 jaar geleden
Natuurlijk kun je het je ouders vertellen, maar dat lost niets op. Breng in ieder geval ( ook) een bezoek aan de huisarts.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Vertel het aan je ouders en zeg dat je je een beetje zorgen maakt
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Kan met je eetpatroon te maken hebben. In elk geval zorgen voor voldoende eiwitten en bij elk eetmoment ook complexe koolhydraten, vetten en vezels, waardoor je bloedsuikerspiegel stabiel blijft. En misschien tekorten aan bepaalde voedingsstoffen. Als je weinig vlees eet kan je stoffen tekorten komen die in dierlijke producten zitten, zoals carnitine. Het hoeft ook niet de lengte van de slaap te zijn maar vooral de kwaliteit. Even naar je huisarts kan ook niet verkeerd zijn.

Antwoorden (3)

Ik weet het echt niet maar sommige teken brengen een ziekte lym mee misschien is het door dat dat je dat hebt
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ga even langs de huisarts. Kan hij je bloed nazien op ziekte. Misschien heb je Pfeiffer, daar kan je ontzettend moe en lusteloos van zijn. Ik wens je het beste want je zit ook nog eens in je examenjaar. Sterkte
6 jaar geleden
Het kan zijn dat je vitamine B12 tekort hebt, ik heb dat namelijk ook. Je word er heel erg moe door, ook al slaap je genoeg. Merk je ook dat je concentratie ook wegneemt? had ik namelijk erg veel last van. Om erachter te komen of je dat hebt moet je bloed laten prikken. Als je B12 te kort hebt krijg je hier prikken voor, dit geeft je echt weer energie kan ik je vertellen. Vergeet ook niet dat dit weer (winter seizoen) je ook heel erg moe maakt. Succes!