Bij welke aandoening ontstaan er bij artritis (gewrichtsontstekingen) na een tijdje schilfers op de huid?

Verloop van de onbehandelde ontsteking (op volgorde van ontstaan van klachten, de ontstane klachten blijven bestaan): koud, pijn, gezwollen, schilfers/ruwachtige huid op de plaats van de ontsteking.

Verdere informatie:
Op radiologische foto's zijn ontstekingen en zwellingen in gewrichten te zien. Reumafactoren (anti-stoffen) zijn niet positief. Wel is de AST (anti-stoffen) positief.

Ik weet dat jullie (waarschijnlijk) geen arts zijn, en ik weet dat ik het beter kan overleggen met mijn arts, dat GV geen gezondheidscentrum is.

Het gaat mij dus vooral om de vraag: Bij welke aandoening ontstaan er bij artritis (gewrichtsontstekingen) na een tijdje schilfers op de huid?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Psoriasis artritis.
Psoriasis artritis is een inflammatoir reuma van onbekende oorsprong dat gekenmerkt wordt door gewrichtszwelling vooral van de handen, de voeten en de knieën. Het gewrichtslijden gaat vaak samen met aanwezigheid van psoriasisletsels (huidschilfers). De frequentste klinische presentatie is plaquepsoriasis in meer dan 80% van de gevallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Nederland wordt steeds slimmer"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor het opzoeken :)