Mag je microgynon (pil) in de stopweek door blijven slikken?

Ik heb geen klachten, maar vind het vervelend om elke maand bloed te verliezen. Ik hoorde laatst in een medisch programma dat je gewoon de pil door mag blijven slikken in de 4e week. Is dat zo? En heeft iemand hier ervaring mee?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik slik microgynon gewoon 3 maanden door, omdat ik me zo beroerd voel tijdens mijn menstruatie

Ja dat mag wel eens een keer bv als je niet ongesteld wilt zijn op de vakantie. Maar zeker niet permanent! Dat is erg ongezond. Menstruatie maakt je namelijk van binnen schoon en dat proces is er niet voor niets. Vroeger was er een pil die je menstruatie helemaal deed verdwijnen, maar daar zijn ze mee gestopt omdat het niet gezond was.

Je kan de pil doorslikken zonder problemen. Dit onderwerp is vanmorgen besproken bij RTL Consult. Zie link. http://www.rtl.nl/xl/#/u/39d60a88-4f1f-38a9-9d71-b5e2ad58b527/ Ik slik de pil ook vaak door. Vaak 6 maanden. Ik heb nergens last van.

Ja hoor dat mag wel, ik heb het ook weleens gedaan als ik bijvoorbeeld op vakantie ging, of als er een trouwfeest was. Alleen raad ik je wel aan om de 2de maand toch even een stopweek in te lassen.

Mijn dokter zegt dat je gewoon oneindig mag door blijven slikken. Alleen als je een doorbraak bloeding krijgt moet je wel een stop week inlassen.

Je kunt de pil gewoon dóórslikken als je dat wilt, dan zul je 1 of 2 keer per jaar een doorbraakbloeding krijgen, die waarschijnlijk onverwacht komt. Dus je kunt er ook voor kiezen bijvoorbeeld na elk doosje (3 strips) een stopweek in te lassen, of na 2 doosjes. Ik heb de pil wegens ernstige menstruatieklachten heel lang doorgeslikt (jaren). De stopweek is bedacht door de ontwikkelaars van de pil, omdat vrouwen de onttrekkingsbloeding zagen als extra zekerheid dat ze niet zwanger waren, zonder die bloeding vertrouwden ze het niet allemaal. Als er geen medische redenen zijn waarom je de pil niet zou moeten slikken, zijn die er ook niet om 'm niet door te slikken. Wel is het zo: als je na langer dan enkele maanden doorslikken stopt, kan het ook maanden duren voor je menstruatie weer op gang komt, iets om rekening mee te houden als je ooit zwanger wilt worden. (Overigens is er geen garantie dat je niet zwanger kunt worden zolang je menstruatie nog niet op gang gekomen is!)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100