welke slaapmideelen/tabletten zijn vrij zonder recept te verkrijgen? en waar zijn ze te verkrijgen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Antwoorden (6)

L-tryptofaan werkt errug goed... naar mijn mening werkt het beter dan melatonine.

Toegevoegd na 1 minuut:
oeps vergeten... verkrijgbaar bij de apotheker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dormeasan van dr. Vogel is bij drogisterijen te koop. Het is een breed samengesteld middel, bereid uit verschillende geneeskrachtige, rustgevende planten, zoals haver, hop, citroenmelisse en passiebloem.
Amadea
13 jaar geleden
Ik heb in de loop der jaren allerlei 'homeopatische'middelen geprobeerd, maar niets werkte.
Wat je het beste kunt doen is je voedings- en drink patroon aanpassen: een rustgevende kruidenthee drinken voor het slapengaan, geen koffie, alcohol, etc. Dit is echter heel persoonlijk: zoek uit wat voor jou goed werkt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
* Melatonine
maar met de dosering die je in nederland vrij kan krijgen (0,1mg per pil) kunnen ze net zo goed "placebo" op het label zetten.
* Dormiplant of soortelijke namen van een homeopatisch middel.
* Valeriaan in allerlei doseringen.
* Warme melk met anijs. Niet met anijsblokjes, daar zit weer te veel suiker in.
* Thee: allerlei kruidenthee met namen als avondmelange enzo.

Als men gedurende langere tijd niet kan slapen is het nemen van een slaapmiddel vaak het eerste waar men aan denkt. Wetenschappelijk is aangetoond dat voor chronische slapeloosheid of insomnie een slaapmiddel geen oplossing is en dat een gedragsmatige slaaptherapie zoals de Somnio slaaptherapie beter werkt.
http://www.somnio.eu/SomnioNL/root/what.aspx
Toch wordt slaapmedicatie het meest gebruikt om slaapproblemen aan te pakken. Dit ondanks het feit dat in de officiële richtlijn voor huisartsen staat dat “slaapmiddelen alleen in noodsituaties kortdurend, d.w.z. niet langer dan 2 weken, gebruikt dienen te worden”. Slaapmiddelen lossen het slaapprobleem niet op, maar verdoezelen het alleen maar. De oorzaak van het probleem wordt niet aangepakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Slaap gewoon een aantal nachten niet, dan ga je vanzelf weer goed slapen. Al die troep is niet gezond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb van het Kruidvat merk tabletten nachtrust extra en dat werkt voor mij goed.