Waarom kunnen sommige mensen hun ooglid naar buiten klappen?

Is dit erfelijk bepaald of je dit kunt? Of kan iedereen dit? En wat klap je dan eigenlijk naar buiten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij kan iedereen het... Het oogt echter wel buitengewoonweg griezelig en er komt stof op...

Antwoorden (4)

Dit kan iedereen, alleen weet ik niet of je het met hulp van handen bedoeld of zonder?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn mensen die hun handen gebruiken, maar er zijn ook mensen die het zonder hulp van handen kunnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zonder behulp van de handen wordt het lastiger, denk dat je dan heel erg veel moet oefenen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor, gewoon een keer flink met je ogen knijpen ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja voor jou is het makkelijk :-D dat lukt mij niet hoor, dus als ik dat zou willen, moet ik goed oefenen!, ik kan het wel met behulp van me handen...
Lijkt me niet erfelijk bepaald. Ik denk dat iedereen dat wel zou kunnen...de vraag is alleen: waarom zou je dat in godsnaam willen doen...Als je op die manier de aandacht wilt trekken...zielig dan. Leer het maar niet want het dient nergens voor om dat te kunnen. Als er ooit iets met je oog is...dan doen ze dat waarschijnlijk in het oogziekenhuis...je ooglid naar buiten klappen. Maar verder .....gewoon niet doen. Zeg dat ook maar tegen diegene. Dat zal vast niet goed voor je oog zijn...je haalt er ook bacterien mee naar binnen door dat naar buiten klappen..gevaarlijk hoor.
Groetjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit kunnen de meeste mensen niet zomaar. Maar wanneer je iets in je oog hebt gekregen gebeurt het soms dat men met de steel van een theelepeltje met ooglid naar buiten draaid door de steel op het ooglid te leggen. Maar eigenlijk is dit onzinnig om te doen. Wanneer het er niet door jezelf uit gehaald kan worden, maar door een arts, gebeurt dit ook niet door je ooglid om te klappen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is nietnaar buiten klappen . maar gewoon omklappen je klapt het onderste deel van je ooglid om . dus het binnenste van je ooglid zit nu buiten .
Ik kan het ook met beide ogen . maar ik kan mij niet herinneren wanneer ik het voor het eerste keer heb gedaan .
Mijn moeder vertelde mij dat ik dat al kon toen ik nog heel klein was en zich rot was geschrokken .
En ik heb ook vele mensen het zien proberen maar het lukte niet bij hun .

Toegevoegd na 2 minuten:
het is niet erfelijk . het is : jij kunt het niet of jij kunt het wel .