Vreselijke rug pijn onderrug, wat kan dit zijn/wat te doen?

Een aantal jaar geleden is er een röntgenfoto van mijn rug gemaakt, mijn ruggengraat was scheef. (daar is verder niks aan gedaan, wel veel last van) Nu sinds maandag heb ik plots vreselijke pijn in mijn onderrug. Ik moet zitten met mijn borst naar voren zeggen maar. Ik kan niet ontspannen zitten, knieën optrekken en zelfs kin op de borst (gaat wel) maar dat voel ik dan in mijn onderrug. het is alsof er aan die spieren word getrokken. Ik heb niks raar gedaan, niet gesport of iets dergelijks dus spierpijn is het niet. Heeft iemand een idee wat het kan zijn? Ik wacht het nog even een paar dagen af en dan ga ik als het aanhoud naar de dokter. Maar voor nu, iemand tips om het minder te maken of wat het kan zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.5K

Antwoorden (6)

Ik zou voorlopig een pijnstiller genre ibuprofen nemen,geeft een goede verlichting op spierpijnen en dan zo vlug mogelijk uw dokter raadplegen.
fremar
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat helpt ook heel goed!ook een warm bad of kruik verzacht lekker.
het lijkt mij dat de pijn die je beschrijfd komt van een hernia.ik herken je klachten direct! maar ik ben geen dokter.het beste zou je naar de dokter gaan .vooral als je ook gevoelsverlies in benen of billen hebt of krijgt .ook bij problemen met je urine ( niet goed kunnen ophouden of helemaal niet kunnen) of ontlasting meteen bellen. mischien valt het wel mee en krijg je een goede pijnstiller. beterschap!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik had ook zoiets, en had me matras omgedraaid nadat ik ontdekte in een soort "kuil" te liggen. Mijn rugpijn was meteen een stuk minder en vrij snel ook weer weg. Ik zou dus óók naar je matras kijken en overwegen om misschien een nieuwe te kopen, een goeie stevige. Ik heb er een speciaal voor mijn rug, mijn ex had deze gekocht. Ik zou zelf niet meer weten waar, maar ze bestaan dus wel.

En idd ook even naar de huisarts, want zo wordt het natuurlijk niet minder, maar ook wel erger.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Joh wees verstandig, je gaat hier toch niet vragen wat die vreselijke rugpijn is?.het kan van alles zijn wij kunnen van hieruit toch je rug niet bekijken.
Ga zo snel mogenlijk naar de dokter, doen.
12 jaar geleden
Dat heb ik ook. Ik heb een te groot beenlengte verschil. En ik ben naar een fysio geweest, en vanuit daar ben ik doorverwezen naar een podomedisch centrum. En nu krijg ik een zool onder mijn huidige zool van van mijn schoen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou kunnen dat je onbewust een verkeerde houding hebt aangenomen waardoor je nu last hebt van je onderrug. Wat soms wel eens wil helpen is om ergens aan te gaan hangen, een grote stang bijvoorbeeld of je onderrug masseren of er iemand een vlakke hand op laten plaatsen op de pijnlijke plek en dan schuddingen op die plaats geven. Daardoor wordt het weefsel ontspannen en geeft dat minder pijn, herhaal dit wel meerdere (4x) per dag