kan je door een spierscheur een spierziekte krijgen?

Ik loop al een half jaar met een spierscheur in mijn arm rond ik heb er nooit wat aan laten doen. Ik begin nu ook in al mijn andere spieren last te krijgen.
Weet iemand mischien wat het is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Een spierziekte krijgen van een spierscheur lijkt me erg onwaarschijnlijk. Anders om kan wel; een spierziekte hebben en hierdoor een spierscheur krijgen.
Wat wel kan is dat je je andere spieren anders bent gaan gebruiken om je gescheurde spier wat te ontlasten. Hierdoor kunnen je andere spieren overbelast zijn.

Mijn advies: Maak een afspraak bij de huisarts of bij een fysiotherapeut en doe wat aan je blessure.

Kleine toevoeging; je spieren kunnen heel goed genezen van scheuren, ik denk dan ook niet dat je nog steeds een scheur hebt in je spier, maar zonder goede fysiotherapie kan je er natuurlijk wel last van houden! Succes met je klacht!