moet mijn kat behandeld worden?

mijn kitten (nu 3,5 mnd) heeft al vanaf haar geboorte een bult op de plaats van haar navel. (navelbreuk?) bij het inenten zei de dierenarts dat het meer voorkomt en ze er ~vast~ geen last van heeft.. wat is zo'n navelbreuk precies en hoeft t echt niet behandeld te worden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Bij mensen wordt dit ook niet (meer) behandeld als het een kleine navelbreuk betreft.

Dus waarom ze het bij dieren zouden doen? Wellicht niet.

Je moet ze wel kunnen indrukken zonder dat het pijn doet. Test dit eens bij jouw kat uit? Geeft de kat pijn aan, dan gauw naar de dierenarts!

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

dat is idd een navelbreukje.
ik zou het tegelijk met het castreren laten verhelpen.
vermoedelijk is het maar een kleine breuk en is het gevaar niet zo groot, maar er is een heel kleine kans dat haar darmpjes erin uitstulpen en afsterven, dus zekerheid voor alles.
Rieneke1
13 jaar geleden
één van onze katers had ook een navelbreukje, onze dierenarts stelde idd voor het gelijk met castratie te verhelpen. Dat is ook gebeurt, ik heb hem laten castreren toen hij bijna 5 maand was en toen hebben ze gelijk de navelbreuk geopereerd. Hij is er prima van hersteld en heeft na het genezen (aantal dagen) er geen last meer van gehad.