Ga je vooral niet tegen heug en meug volproppen maar probeer wel met enige regelmaat iets te eten. Als je minder grote hoeveelheden eet is het nog belangrijker dat je alle noodzakelijke voedingsstoffen binnenkrijgt. Blijf daarom van alles eten maar ook van alles minder. Kies voor zomergerechten, lekkere salades en koude soep, bijvoorbeeld. Weinig koolhydraten is niet erg, want brandstof om je temperatuur op peil te houden heb je niet nodig met dit warme weer.

Hoewel je niet buiten voeding kunt is vocht op de korte termijn veel belangrijker. Een kop thee of koffie, een glas bier of wijn is best lekker maar gebruik vooral water om je dorst te lessen. Daar blijft je gezonde trek in eten beter mee in stand, het spoelt beter door en is uiteindelijk beter tegen de dorst. Los een half theelepeltje zout op in een ruime kan water en zet die in de koelkast. Daarbij kun je ook wat muntblad of een drup citroen in je glas water doen.

Goed om te weten: zout verhoogt de bloeddruk niet; te weinig water drinken wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Je zult vermoedelijk ook minder in beweging zijn dan bij "normale" temperaturen, dus heeft je lichaam minder brandstof nodig. Als je genoeg water drinkt is er niks aan de hand!
Amadea
13 jaar geleden
nee dat is niet erg ,iedereen heeft minder eetlust met de warmte zelfs de dieren
als je maar voldoende vocht binnen krijgt minimaal 2 liter per dag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist met dit weer is het aan te raden om goed te blijven eten want je verbruikt door de warmte veel energie en die moet je gewoon op peil blijven houden dus: blijven eten (en drinken natuurlijk hè..;-))

Toegevoegd na 1 minuut:
o, wel veel water blijven drinken. (ok, vandaag maar er veel bier worden gedronken want we worden wereldkampioen...hoop ik)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, is helemaal niet erg. Je zult minder actief zijn, ik tenminste wel en daardoor minder eetlust hebben. Ook het aantal slaapuren is nu minder met dit warme weer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met dit weer doe je niet zo veel, dus dan maakt het niet zoveel uit. Maar als je eet, eet zout en drink genoeg water, 2 liter water.