Tandarts schoon gevoel?

In een reclame voor elektrische tandenborstels verwijzen ze naar een tandarts schoon gevoel.
Mijn tandarts maakt mijn tanden niet schoon...dat doe ik zelf. Mijn tandarts controleert en repareert...
Wat proberen ze hiermee te zeggen? Of is dit gewoon een een loze kreet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Sommige tandartsen maken na een controle wél de tanden schoon. Verwijderen tandplak, tandsteen en polijsten de tanden. Dit voelt heerlijk achteraf (niet tijdens het schoonmaken..).
Helaas doen niet alle tandartsen dit maar zien zij het vaak als taak voor de mondhygienist(e).

Het is geen loze kreet. Wanneer je tanden helemaal goed schoon en glad gemaakt zijn voelt dit lekker. En de elektrische tandenborstel maakt je tanden ook schoner dan een handtandenborstel (ongeacht welk merk)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

'Mondhygiënisteschoon gevoel' is niet uit te spreken, vandaar die kreet. Altijd met een korreltje zout nemen die reclame boy's ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die kreet trekt mensen aan uiteraard, want wie wil nou niet een: 'tandarts schoon gevoel' dan kopen mensen het en hun verdienen er geld mee.
Zelf heb ik die tandpasta nooit gebruikt, misschien zou je eens op internet naar reviews kunnen kijken over die tandpasta wat andere mensen erover zeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nou mijn tandats haalt vaak mijn tandsteen helemaal weg en daarna voelt het wel superschoon hoor.
maar ze proberen gewoon te zeggen dat je tanden van dat spul echt schoon worden
14 jaar geleden
Dat was mij ook al opgevallen, die reclame van oral b ofzo, dat ze bij de tandarts je tanden helemaal niet schoon maken, maar gewoon inspecteren.
Dat is gewoon een heel slecht pr-bureau daar, niet te veel op in gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Boerebedrog!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn niet zoveel tandartsen die het gebit geheel reinigen. Ze verwijzen meestal naar een mondhygieniste.
Maar het valt me op dat de tandarts van mijn man de laatste twee keer bereid was wel de schoonmaakactiviteit op zich te nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben zelf tandartsassistente en vaak doen tandartsen bij controle de kleine beetjes tandsteen verwijderen en polijsten ze je tanden. Is het veel tandsteen dan ga je meestal naar een mondhygienste en als nog erger is en je hebt tandvlees problemen kan je zelfs worden door gestuurd naar een parodontoloog.