Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

als je een beetje ziek bent is het dan verstandig om te sporten?

heb vanavond voetbal training maar voel me nogal duf.
wat last van keelpijn/verkoudheid en verstopte neus en voorholtes met lichte hoofdpijn.
het is dus niet zo dat ik moet overgeven maar is het verstandig of misschien goed voor je om dan tesporten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik zou even een paar dagen rust nemen. Je lichaam zendt deze signalen niet voor niets uit. Kennelijk heb je iets onder de leden, een griepje ofzo. Als je gaat sporten, moet je je teveel inspannen en dat is niet erg bevorderlijk voor het genezingsproces. Dus even een time out nemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eg wel ;-)

Andere antwoorden (4)

Dat lijkt mij niet verstandig. Als je een virusinfectie hebt (wat erop lijkt) dan is het juist nodig dat je lichaam rust krijgt, wan hij is al druk bezig om de rotzooi op te ruimen.

Als je nu ook nog gaat inspannen door sport, dan heeft je lichaam geen energie om de virus aan te pakken, waardoor je nog zieker wordt.

Gewoon goed uitrusten en je neus spoelen met zoutwater.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
aannemende dat je idd verkouden bent, is eigenlijk het enige criterium of je koorts hebt. Als dat het geval is, wordt zonder meer afgeraden te gaan sporten. Zonder koorts kan je gaan sporten, maar je zult sneller in ademnood komen, omdat de luchtwegen waarschijnlijk wat nauwer zijn door reactie op je verkoudheid. Voetbal is een teamsport, je moet daarom ook in overweging nemen, of je je team hindert als je komt, of andersom: of je je team hindert als je afwezig bent. SUcces met je keelpijn/verkoudheid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dit vind ik niet verstandig,ook heeft het weinig zin om je lichaam te belasten.Het lichaam geeft al aan dat het zich niet lekker voelt.Blijf een dagje thuis,en geef je lichaam de kans om van het verkoudheidsvirus te herstellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee want dat maakt het nog erger je kunt beter rusten tot dat de ziekte weg is
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding