Ik zou mijn droom volgen, maar dan wel op een slimme, realistische manier waarbij ik mezelf niet in totale onzekerheid stort.
Mijn strategie zou zijn: uitzoeken hoe en waar ik in deeltijd of op basis van contractonderwijs zou kunnen studeren aan een conservatorium. Dan zou ik kijken hoeveel ik zou kunnen werken naast mijn ideale oplossing. Ik zou bij mijn werk informeren naar de mogelijkheid om parttime te werken, en als die mogelijkheid er niet is, uitkijken naar een andere baan waarin die mogelijkheid er wel is.
Een voorwaarde hiervoor is dat ik voldoende inkomen om van te leven kan genereren, dus zou ik mijn uitgaven onder de loep nemen en goed bekijken waar ik kan snijden en of dat met het percentage parttime dat ik wil mogelijk is.
Zodra ik geïnstalleerd ben op een plek waar ik die mogelijkheid van parttime werken toegezegd heb gekregen, zou ik auditie doen bij de instelling van mijn keuze. En als ik door die auditie heen kom, zou ik de mogelijkheid tot parttime werken effectueren.
Op deze manier hou ik een vast (maar gereduceerd) inkomen en zoveel mogelijk baanzekerheid en voorkom ik dat ik mijn schepen achter me verbrand (mocht de conservatoriumstudie niet goed uitpakken heb ik makkelijker de optie weer fulltime te gaan werken dan wanneer ik er helemaal uit zou zijn) en kan ik toch mijn droom volgen. En als de studie wel goed uitpakt en ik inkomen kan gaan genereren uit optredens, kan ik alsnog mijn baan helemaal opzeggen.