Hoe kan ik omgaan met vliegangst, op korte termijn? Zie uitleg

İk overweeg het om proffesionele hulp te vragen over mijn angst, maar nu is het zo dat ik over 3 dagen moet vliegen. Het is een reis van 4 uurtjes en bij het gedachtte al raak ik in paniek.
Hoe kan ik mijn probleem het beste aanpakken op korte termijn, zodat ik mijn reis prettig kan ervaren?
En is het verstandig om dit aan te geven bij het personeel? Kunne ze er wat aan doen?

İk heb eerder gevlogen, maar dit is de eerste keer dat ik alleen zal vliegen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat is knap lastig. Ik heb zelf ook hoogte/diepte vrees en toen ik plots met het vliegtuig moest, tja slik en nu? Hoe meer ik er over na begon te denken hoe erger het werd. Dus stopte ik maar om er over na te denken, had immers geen keus. Eenmaal aangekomen op Schiphol of eindhoven....weet niet meer, doet er ook niet toe, raakte ik in gesprek met andere mensen, ik kan vrij snel contacten leggen, en eer dat ik het doorhad liep ik door een tunnel heen en werd ik naar mijn zitplaats begeleid. Na een ( in mijn ogen ) kort gesprek met mijn opgedrongen buurman besefte ik mij pas dat we al lang en breed onderweg waren. Tuurlijk heb ik het opstijgen wel vernomen, maar was zo diep in gesprek dat het nooit tot mij door was gedrongen. Dit was nog in de tijd dat er nog geen tablets of smartphones waren en was je aangewezen op het aan boord aanwezige entertainment. Nu kan je zelf je films meenemen, dus headset op en "diep in de film wegkruipen". Met andere woorden, zorg voor wat afleiding zowel vlak voor als tijdens de vlucht. Nadien heb ik nog verschillende keren gevlogen en moest soms wel tot 15 a 20 uur in zo'n toestel zitten, het enige wat mij nu nog tegenstaat is dat je niet mag roken ;) Alhoewel, mijn laatste vlucht mocht ik met een charmante dame in het kombuis staan dampen. Zorg gewoon voor wat afleiding, neem wat te lezen of te kijken mee of ga een gesprek aan, je bent echt niet de enige.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100