ik wilde mijn oor schoonmaken, en toen ontdekte ik bloed, waarom heeft mijn oor gebloed?

opeens bloed, weet iemand misschien waarom dat kan gebeuren?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
40.5K

Het beste antwoord

De binnenkant van je oor is erg gevoelig en teer. Misschien ben je wat ruw te werk gegaan bij het schoonmaken? Denk er aan dat je bij het schoonmaken geen harde materialen gebruikt maar bij voorkeur een vochtige tissue of iets dergelijks. Een zeker niet diep doorduwen met een watje op een stokje, dan kan je de gehoorgang beschadigen. Kijk rustig of de volgende keur er weer bloed op je tissue zit. En als je er niet gerust op bent kan je natuurlijk altijd even bij de dokter langs gaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankjewel, nee was een beetje ongerust. Aangezien mijn nichtje zoiets had en eraan geopereerd moest worden Maar wilde toch niet meteen naar de dokter gaan. Dankje!

Andere antwoorden (3)

Misschien wat er een klein wondje. Of je hebt te diep schoongemaakt met een wattenstaafje.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien heb je jezelf in je slaap gekrapt
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarschijnlijk een stukje huid opengekrast. Aannemende dat je met het schoonmaken van je oor bedoelt dat je je gehoorgang hebt leeggekrabd: dit kun je voortaan beter niet meer doen dan. Je gehoorgang maakt zichzelf normaliter schoon, en als er echt een opeenhoping van oorsmeer mocht ontstaan dien je het beter door je huisarts te laten leegspuiten. Misschien dat je hem/haar dan gelijk om wat tips kan vragen, want als je zelf aan de slag gaat zoals je dat blijkbaar gedaan hebt kan het grondig fout lopen. Voor je het weet prik je je trommelvlies kapot als je te ruw te werk gaat, met middenoorinfecties en gehoorverlies tot gevolg als je pech hebt; dat kan toch niet je bedoeling zijn...