Waarom beweeg je je armen als je loopt?

Het viel me ineens op dat ik altijd met mijn armen zwaai als ik loop maar als ik ze stil houd is geen probleem. Maar waarom beweeg je de hele tijd je armen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En het is gezond. Hierdoor vangen je handen meer zonlicht.. Is goed voor je vit d...... Raar maar waar

Antwoorden (4)

Om je evenwicht te houden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tot zover ik weet, is dat voor het evenwicht te houden...
Als je bijvoorbeeld op een stoeprand gaat staan en je heilt iets naar achteren dan begin je ook automatisch met je armen te zwaaien om je zelf in evenwicht te houden zodat je niet valt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar ik kan ook lopen met mijn handen in mijn zak.
Dan beweeg je wat soepeler. Het is dus puur om zo efficient mogelijk te lopen. Door je arm naar voren te bewegen, gooi je als het ware je gewicht naar voren, en kun je dus grotere stappen maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door je armen in tegengestelde richting te zwaaien van de benen bereik je een betere balans doordat je een romprotatie maakt. Je kan ook zonder armzwaai lopen, maar dat geeft dus minder balans. Vooral voor oudere mensen.is het extra belangrijk om te doen. Ook doordat je de rug soepel houd. Als je dat lekker automatisch doet is dat alleen maar goed.