Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie heeft er tips bij ziekte terwijl je een kind thuis hebt?

Vorige week was mijn man ziek thuis. Hij kon toen naar bed en uitzieken, terwijl ik van onze 2 jarige dochter zorgde. Nu ben ik ziek, maar hij is aan het werk. Hoe kom ik de dag zo goed mogelijk door?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
802

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja , mama's kunnen niet ziek zijn.
De zorg voor je kindje gaat gewoon door, maar maak het jezelf zo makkelijk mogelijk, doe alleen het hoognodige.

Gelukkig komt je man straks weer thuis en kan je in bed kruipen als je daar behoeft aan hebt, laat dan de zorg taken aan hem over.

Dit is iets waar alle moeders wel eens mee te maken hebben, het is prettig als je dit kan opvangen met andere moeders met jonge kinderen in de buurt. Ik had dat toen de kinderen klein waren ook(ik ben alleenstaand), iemand die ik kon bellen om een boodschap mee te nemen of de kinderen een halve dag mee te nemen en andersom kon dat ook.
Heb je nu niet iemand in de buurt die dat voor je kan doen, probeer dan als je je weer goed voelt toch eens te kijken of er iemand is met wie je hier afspraken over kan maken. Altijd een fijn idee om 'hulp' achter de hand te hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Tja net zoals wij moeders altijd doen en ook hebben gedaan, gewoon zo veel mogelijk proberen aan je ziekte over te geven door op de bank je rust te pakket etc en en verder gaat het leven gewoon door ben ik bang, want wij moeders kunnen niet ziek zijn.
Tip, ga zodra je man thuis is lekker je bed in.
Sterkte.

Toegevoegd na 49 seconden:
pakket = pakken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga lekker op de bank liggen en zet een leuke tekenfilm voor je dochter op de tv aan. een hele mooie film waar ze gek op is. dan kan jij lekker even rusten.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Als je echt goed ziek bent heeft je man recht op zorgverlof!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je dochter nog een middagdutje doet, dan ga je lekker samen met haar slapen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je niet al te ziek bent, word je ook vanzelf weer beter, ook al moet je nog voor je kleintje zorgen. Uitzieken doet je lijf namelijk helemaal vanzelf, daar hoeft niet persé bedrust aan te pas te komen.

Het is wel even zwaar, maar neem het er zo veel mogelijk van, probeer gebruik te maken van je sociale vangnet door iemand een paar uurtjes op je kleintje te laten passen en als dat niet lukt: probeer haar zelf te laten spelen terwijl jij lam op de bank hangt (en voor de 20ste keer 'Tiktak' in de DVD-speler drukt).

Bespreek met je man dat hij onmiddellijk de zorgtaken overneemt zodra hij thuiskomt zodat jij dan kunt gaan rusten. Als je gewoon 'doorzorgt' denkt hij ook dat het wel mee zal vallen. Vertel hem wat je van hem nodig hebt. De meeste mannen voelen dat niet vanzelf aan.

Als je wel flink ziek bent zal je man vrij moeten nemen of gebruik moeten maken van z'n zorgverlof en dat zul jij hem duidelijk moeten maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding