Mag ik alcohol drinken met amoxicilline Sandoz disper 500 mg. ik moet morgen nog 1 tablet en dan ben ik klaar heb ook in die avond een verjaardag?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
67.3K
Ritsuka
10 jaar geleden
Ik zou toch even een dagje wachten hoor, feestje is ook wel gezellig zonder alcohol
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dat is zeker maar vroeg me dat effe af.maar omdat er dan 10 uur tussen met die laatste tablet maar dankje voor het advies/tip

Het beste antwoord

Medicijnen en alcohol zijn nooit een erg gunstige combinatie. Voor amoxicilline vallen de risico's ook wel weer mee.

Zowel amoxicilline als alcohol zijn slecht voor je lever, tesamen versterken ze dit effect nog. Als je zo aan het einde van je kuur wat alcohol drinkt krijgt je lever dus wel even een tikje. Een verder gezonde lever moet dat echt wel kunnen hebben. Dat is dus iets anders als je halverwege je kuur bent en elke dag daarbij alcohol drinkt.
Overigens zorgt de alcohol er voor, dat de amocicilline ook wat minder werkt, maar in principe heb je je kuur afgemaakt dus dat loopt ook wel los.

Het is wel echt af te raden de amoxi in te nemen met alcohol, dus alcohol ipv water. Dat is erg slecht voor je maag.

Dus als je je alcohol gebruik een beetje binnen de perken houdt, zou er weinig aan de hand moeten zijn.

Dat betekent natuurlijk niet, dat ik deze combinatie aan zou raden en het is voor je eigen risico.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
nee dat doe ik zeker niet maar morgen ochtend neem ik de laaste in en dan ben ik ervan af maar hou het idd met mate thnx
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
maar dankje wel voor de advies enz ben eruit

Andere antwoorden (1)

In tegenstelling tot wat velen denken, is het niet omdat men antibiotica slikt, dat men geen druppel alcohol mag aanraken. Tot bewijs van het tegendeel, zal het degusteren van een glas wijn of het drinken van een frisse pint de werking van het antibioticum niet tenietdoen en zijn er geen interacties te verwachten.
Er staat ook geen verbod op de bijsluiter vermeld.
fremar