waarom heeft elk land een eigen taal ?

ik snap het niet ze kunnen gewoon over de hele wereld toch gewoon 1 taal verzinnen!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.4K

Antwoorden (5)

Uit het oordeel van de zondvloed, waarmee de bedeling van het geweten werd afgesloten, redde God acht personen, aan wie Hij de gereinigde aarde toevertrouwde om over haar te heersen. Deze bedeling begon bij het eind van de zondvloed en eindigde bij de spraakverwarring van Babel
op dat moment konden ze elkaar niet meer verstaan en vertrok iedereen naar een deel van de aarde
en zo zijn de talen ontstaan
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De nakomelingen van die 8 hebben zich vóór het Babelverhaal opgesplitst in meerdere taalgroepen, als ik Genesis 10 mag geloven; "[d]it waren de nakomelingen van Sem, ingedeeld naar families, talen, landen en volken", een passage die in hetzelfde hoofdstuk nog een paar keer dunnetjes wordt overgedaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
;-))
Het staat in de Bijbel hoe dat gekomen is, namelijk in Genesis 11:
1 Ooit werd er op de hele aarde één enkele taal gesproken. 2 Toen de mensen in oostelijke richting trokken, kwamen ze in Sinear bij een vlakte, en daar vestigden ze zich. 3 Ze zeiden tegen elkaar: ‘Laten we van klei blokken vormen en die goed bakken in het vuur.’ De kleiblokken gebruikten ze als stenen, en aardpek als specie. 4 Ze zeiden: ‘Laten we een stad bouwen met een toren die tot in de hemel reikt. Dat zal ons beroemd maken, en dan zullen we niet over de hele aarde verspreid raken.’ 5 Maar toen daalde de HEER af om te kijken naar de stad en de toren die de mensen aan het bouwen waren. 6 Dit is één volk en ze spreken allemaal een en dezelfde taal, dacht de HEER, en wat ze nu doen is nog maar het begin. Alles wat ze verder nog van plan zijn, ligt nu binnen hun bereik. 7 Laten wij naar hen toe gaan en spraakverwarring onder hen teweegbrengen, zodat ze elkaar niet meer verstaan. 8 De HEER verspreidde hen van daar over de hele aarde, en de bouw van de stad werd gestaakt. 9 Zo komt het dat die stad Babel heet, want daar bracht de HEER verwarring in de taal die op de hele aarde gesproken werd, en van daar verspreidde hij de mensen over de hele aarde.
Amadea
13 jaar geleden
Als mensen langere tijd geen contact met elkaar hebben merk je dat de taal van de 2 groepen uit elkaar groeit.
Denk daarbij aan Zuid Afrikaans (vroeger nederlands), frans in canada tov frans in Frankrij etc.

Vele volksstammen hebben honderden jaren nooit contact met de oorspronkelijke taalgroep genoten gehad met als gevolg dat inderdaad de taleb ver uit elkaar zijn gegroeid.

Het aantal echte basistalen is echter wel redelijk beperkt.
(Sanskriet is er een, waar oa onze taal uit voort gekomen is, bedoel ik bv)

En uiteraard hebben anderen al het verhaal uit genesis genoemd....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel weer typisch dat precies dít antwoord de min krijgt. Van mij een plus.
Amadea
13 jaar geleden
Vind ik ook, nog een plus erbij hoor!
rose
13 jaar geleden
Dar nikta paloes
rose
13 jaar geleden
Vertaling: plusje van mij!
Verschillende volkeren ontwikelden hun eigen unieke taal, die in de loop der tijd aan verandering onderhevig is. Landsgrenzen zijn onder andere beinvloed door taalgrenzen.
En er zijn pogingen ondernomen om een wereldtaal te introduceren: Esperanto
Het werd echter geen wereldtaal, omdat talen diepgeworteld zitten in de bijbehorende cultuur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Glottogonie is de wetenschap die zich bezighoudt met het ontstaan van taal en taalontwikkeling.
Als je dit verder zou willen uitzoeken kun je onderzoeken en boeken over dit onderwerp gaan lezen.
Het is niet een antwoord wat binnen 2500 tekens beschreven kan worden, er is niet voor niets een hele wetenschap aan gewijd.

Toegevoegd na 1 minuut:
waarom er nu niet 1 taal wordt verzonnen heeft er vooral mee te maken dat ieder volk trots is op zijn eigen taal. Zelfs voor talen die bijna aan het uitsterven zijn, doet men heel veel moeite om deze toch te laten bestaan.
Taal is een onderdeel van de eigen culturele identiteit en mensen willen dat niet opgeven.