Als je de nuvaring even uit doet tijdens de seks, waar kun je hem dan het beste laten?

Hij hoeft dan toch niet in de koelkast ofwel? Stel dat je hem in een omgeving laat waar het boven de 25 graden is, dit mag volgens de verpakking niet maar dit heeft er mee te maken dat het dan hormonen gaat afscheiden toch. Dit is dan toch al gebeurd omdat hij al in de vagina zat, dus kan dat dan kwaad?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

inhouden is het beste
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon helemaal niet uit doen!
Als de ring langer dan 3 uur uit de vagina is geweest, kan de werking van de ring zijn verminderd.
Als dit in de eerste week van het gebruik gebeurt en je hebt in de 7 dagen ervoor of erna gemeenschap gehad, is er kans op zwangerschap.
Als de ring in de tweede week van het gebruik langer dan 3 uur uit de vagina is geweest, moeten er aanvullende maatregelen genomen worden bij gemeenschap, totdat de ring weer 7 dagen op zijn plaats heeft gezeten.
Als de ring in de derde week van het gebruik langer dan 3 uur uit de vagina is geweest, kan worden aangeraden om direct met een nieuwe ring te beginnen of om direct de stopweek in te lassen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet trouwens niet wat er gebeurt met de ring als hij uit je vagina is geweest. En ik weet ook niet of je dezelfde ring weer mag inbrengen nadat hij uit je vagina is geweest. Dit zou je even moeten navragen bij je apotheek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er staat gewoon in de gebruiksaanwijzing dat je 'm prima even uit mag halen tijdens de seks, en 'm daarna eventjes moet afspoelen en weer terug kan doen. Het moet inderdaad binnen de 3 uur, maar dat is voor de meeste mensen denk ik prima haalbaar.
Sommige mensen voelen 'm tijdens de seks in de weg zitten, en dan kan je 'm beter gewoon eruit halen; want het kan toch geen kwaad en het is zonde als je seks daardoor minder lekker is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oké, Dat wist ik dus even niet;) Maar dus inderdaad niet vergeten binnen de 3 uur weer inbrengen.