Hoe kom ik af van mijn jojo-effect?

Ik ben in 5 weken 20 kilo afgevallen, en per dag na 1 weekje geen dieet kom ik per dag 0.3 kilo aan. ben nu meer dan 1 kilo aangekomen. En ik weet niet hoe ik deze jojo-effect te lijf kan gaan. Ik heb dringend hulp nodig.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (9)

Gezond eten en veel bewegen zou voldoende moeten zijn. Waaruit bestaat je voeding nu je geen dieet meer volgt? Normaal gesproken zou je op gewicht moeten blijven als je gezond eet en voldoende beweegt. Misschien schort het daaraan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je geen jojo effect wilt dan moet je gewoon langzaam en NATUURLIJK afvallen niet met rotzooi (pillen ofzo) dan weet ik nog niet hoe je bent afgevallen of hoeveel je weegt maar 20 kilo in 5 weken is erg veel dus gewoon rustig aan en dan is het jojo effect wat minder.
succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent te snel afgevallen, waarschijnlijk te weinig gegeten, zodat je lichaam nu alles wat binnenkomt vasthoudt, omdat het denkt: Misschien komen er meer van die slechte tijden, dus daar moet ik op voorbereid zijn.
Dus, eventueel met hulp van dietiste een haalbaar eetpatroon (geen dieet) maken
(van de ene kant heel knap dus om zoveel af te vallen in korte tijd, van de andere kant ook heel dom)
12 jaar geleden
Als je nu weer normaal eet, kun je niet tegenhouden dat je weer aankomt.
Je hebt wel een supercrashdieet gedaan hoor, 20 kg in 5 weken! Ja en als je dan gewoon gaat eten kun je dit verwachten. Gewoon rustig lijnen. waarin je 1 kg in 1 a 2 weken afvalt is veel beter.
Dan went je maag er ook geleidelijk aan.
Blijf vanaf nu gezond eten, mijdt zoveel mogelijk suiker, vet, frisdrank en tussendoortjes en eet veel groente.vergeet niet gezond te ontbijten.
Dan komt het vast wel goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt toch niet jezelf in 5 weken tijd compleet
uithongeren, zodat je 20 kg afvalt in veel te korte tijd
en dan weer terug naar "normaal" eten
en verwachten dat de dan niet aankomt?

Je bent geen machine!

Jouw lichaam is compleet van slag.
Je spijsvertering en stofwisseling zijn helemaal in de war.

Nu 1 kg aangekomen?
Dan is er nog geen sprake van een jojo effect.

Wat at je in die 5 weken?

Voer dat langzaam op.
Tot je een evenwichtig en voedzaam voedingspatroon
hebt met voldoende calorien.

En als je er niet uitkomt laat je dan door de dokter
verwijzen naar een dietist.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aan de ene kant goed bezig, want die 20kilo is eraf,
aan de andere kant helemaal verkeerd.

Door het crash dieet ben je veel te snel afgevallen en
in verhouding ben je veel spierweefsel kwijtgeraakt. Dit omdat je lichaam in de verdediging is gegaan en al zijn vet probeert vast te houden. Logisch want je lichaam denkt dat er een hongersnood is begonnen.
Begin je weer normaal te eten, dan gaat dat eten zo snel mogelijk richting je vetreserves: Jojo effect.

Gezond eten en trainen zijn de oplossing:
www.slank-en-sterk.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kilo's die er heel snel af gaan komen er ook heel snel weer aan! Langzaam afvallen is dus veel effectiever.
Na een dieet kan je niet zomaar alles weer gaan eten. Je moet dat afbouwen en een gezond eetpatroon aanleren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je bent te snel afgevallen. Als je veel hebt gesport, moet je dat blijven doen, of langzaam minderen, want je lichaam is er nu aan gewend. Hetzelfde geld voor eten. Als je minder eet, past je lichaam zich daar aan aan. Ik zou zeggen, langzaam weer terug gaan naar (iets beter dan) normaal
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snel is nooit goed, maximaal een kilo per week. Diëten zijn een ramp, je denkt dan de hele tijd aan eten.