Er zijn vrouwen die ovulatiepijn voelen hoe staat dit in verbinding met de vruchtbaarheid?

Een deel van de vrouwen heeft ovulatiepijn. Men zegt dat dat "de" ovulatie is. Maar wat is dat dan exact. Is de pijn het moment van springen. Of de rijping en het op het punt staan te springen? De druk daarvan zeg maar?
Ben je het vruchtbaarst met de meeste pijn of juist daarna als de pijn weg is den het eitje los. Of is alles dan al gedaan...
Heb hier veel over gezocht en internet staat vol met ovulatiepijn artikelen maar niet de verhouding tot wat er dan binnen gebeurd.

3 jaar geleden
1.5K
Ritsuka
3 jaar geleden
Volgens mij is het op moment dat de eisprong plaatsvind, dat het eitje loskomt voel je

Antwoorden (1)

Ik denk dat dat een beetje per vrouw verschilt. Om te weten of het misschien met je ovulatie te maken heeft, is het belangrijk om je cyclus te kennen. Men gaat uit van 28 dagen, maar dit kan ook variëren. Ik vond dit stukje trouwens op google:

Ovulatiepijn is één van de duidelijkste signalen die je lichaam kan afgeven als je eisprong eraan komt en er zijn veel vrouwen die de eisprong voelen. Maar niet elke vrouw heeft last van ovulatiepijn.
Ovulatiepijn is een min of meer stekende menstruatie-achtige pijn onder in de buik ter hoogte van de linker of rechter eileider. Het kan zijn dat de pijn een paar uur voor de ovulatie begint en stopt als het eitje eenmaal is vrijgekomen. Over het algemeen duurt de ovulatiepijn niet langer dan een paar uur. Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen, soms hebben vrouwen er een hele dag last van.

Ongeveer 14 dagen na de ovulatie wordt je ongesteld. Als je denkt dat de buikpijn, die je hebt ovulatiepijn is, begin je vanaf deze dag te tellen. Tel deze dag als 1. Op dag 14 dient normaal gezien je menstruatie zich aan. Hier kan eens een dagje verschil in zitten. Als je niet ongesteld geworden bent en de twee volgende dagen ook niet dan ben je of zwanger of de pijn die je voelde was niet je eisprong.