Ik heb zonder enige reden zomaar een bloedneus, hie kan je dat stoppen? En hoe stop je een bloedneus het makkelijkst?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Persoonlijk doe ik ook altijd eerst me neus even goed snuiten voor ik hem dicht ga houden. Heb het zo geleerd en geloof dat het vaatje sneller sttopt met bloeden als zo min mogelijk bloed moet gaan stollen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Zelf heb ik dat ook regelmatig, ik stop het meestal door een stukje wc-papier op te draaien en in mijn neusgat te stoppen, dan is het vaak met een minuut of 5 weer over. Je kan ook je neus dichtknijpen vlak onder het botje dat je voelt als je in je neus knijpt, dat werkt ook wel goed. Maar mijn voorkeur gaat uit naar het papier omdat dat meteen het bloed opvangt en minder rotzooi geeft.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dan knapt er een ader vaatje dat te dicht aan de oppervlakte ligt.
Door wat extra drukopbouw ( bijvoorbeeld bukken ) kan dit dan knappen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ook hooikoorts kan een reden zijn.

Het makkelijkst stop je een bloedneus door op een stoel in de leeshouding te gaan zitten (rug recht, hoofd enigszins naar voren gebogen), dan met een zakdoekje voorzichtig je neus dichtduwen, zonder kracht. Meestal met een minuut of 5 ben je weer helemaal het mannetje/vrouwtje.

Als je heel regelmatig een bloedneus hebt, kan het handig zijn even contact op te nemen met je huisarts.

Succes!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vorige antwoorden geven het al helemaal aan.

Als het echt vaak voorkomt, liggen er waarschijnlijk wat zwakke adertjes dicht onder het oppervlak van het neusslijmvlies. Die kun je via de huisarts laten dichtbranden. Vrijwel pijnloos, ongevaarlijk, en een definitieve oplossing.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
rotaluclac vergeet erbij te zeggen dat je dan na dat dichtbranden dagenlang met een soort tampon in je neus moet lopen om complicaties te voorkomen. Het is inderdaad vrijwel pijnloos, maar een rotgevoel is het wel!
Aldus een ervaringsdeskundige.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kunt U ook lijden aan een te kort aan vitamine K?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bijna iedereen heeft af en toe wel eens een bloedneus, ermee naar een dokter gaan is behoorlijk overdreven.
Knijp daarna de neus goed dicht, vlak onder het neusbeen,hHoud de neus 10 minuten dicht en houd hierbij het hoofd licht voorovergebogen.