Hoeveel Mexicaanse griepgevallen zijn er tot nu in Nederland geweest en is dat echt zoveel?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In juli ging mijn vriendin hier uit Duitsland naar Mallorca met vakantie en er waren hier in de pers allemaal berichten dat er daar zo veel griepgevallen waren en de mensen zouden zich moeten laten inenten. Ze heeft er heen gebeld en nagevraagd en wat was het antwoord? Er zijn toch in Duitsland zó veel mensen ziek? Bij ons was er niemand. Deze week vertelde iemand die in Peru op vakantie was geweest dat een school drie weken gesloten werd i.v.m. griep, maar er was niet één kind ziek geweest?! Dan vraag je je toch wel af door wie wij hier zo verneukt worden...........

Antwoorden (6)

Hoeveel griepgevallen is denk ik niet geregistreerd. De dokters behandelen lang niet elk geval dat denkt symptomen te hebben en zeggen vaak alleen maar 'dat het Mexicaanse griep zou kúnnen zijn'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vele duizenden gevallen. En nee dat is niet veel.

Deze griep is anders dan andere griep uitbraken in dathet wereldwijd is, en dat het een nieuwe variant is. Verder is er niets bijzonders aan.

Ik zit nu in Mexico, en ben nog niemand met de griep tegengekomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toevallig heb ik maandag contact opgenomen met mijn huisarts omdat ik vermoedde dat mijn zoon de Mexicaanse griep heeft.
Op mijn vraag of ik dit nou moest melden omdat er immers 'geteld' moet worden antwoorde de assistente dat dit niet nodig was. Dus toen later deze week mijn andere zoons ook met dezelfde klachten in bed lagen heb ik dit niet meer gemeld.
Dus het zijn maar schattingen.
Ook of het dé Mexicaanse griep was werd niet gecontroleerd, er werd vanuit gegaan dat iedereen die nu griep heeft de Mexicaanse griep heeft.
Verder waren mijn zoons na drie dagen alweer redelijk koorts vrij, dus of het idd de beroemde/beruchtte griep was?? geen idee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op internet zijn genoeg sites te vinden die de telling bijhouden.

Maar iedereen blaast de boel enorm op. Zodra ze 1x hoesten of een beetje spierpijn hebben, zeggen ze al dat ze de Mexicaanse griep hebben. Natuurlijk is het makkelijk over te dragen en zal iedereen wel al eens een bacterie ervan in zn handen gehad hebben, maar het menselijk lichaam is over het algemeen erg goed bestand er tegen.
Je hebt pas echt de Mexicaanse griep (in de gevaarlijk zin) als je niet meer je bed uit kan komen. Hysterisch gedoe ook altijd.

Ps; er vallen jaarlijks ook genoeg slachtoffers aan de "normale" griep. Alleen daar hoor je weinig over, omdat dat een normaal verschijnsel is in Nederland. Het heeft nu extra aandacht, omdat het een nieuwe variant is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit wordt volledig bijgehouden door het RIVM.
Je kunt de gegevens daar zelfs downloaden.